آفتاب

کره‌شمالی هرگونه ارتباط با پهپادهای کشف شده در کره‌جنوبی را رد کرد

کره‌شمالی هرگونه ارتباط با پهپادهای کشف شده در کره‌جنوبی را رد کرد

کره‌شمالی هرگونه ارتباط با سه فروند پهپاد سقوط کرده کشف شده در کره‌جنوبی را رد کرده و سئول را به تلاش برای بدنام کردن پیونگ‌یانگ متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیش از این وزارت دفاع کره‌جنوبی اعلام کرده بود که کاملا مجاب شده این سه فروند پهپاد کشف شده در هفته‌های اخیر در اصل برای کره‌شمالی هستند.

این سه پهپاد سقوط کرده در جاهای مختلف از جمله "بائنگنی ائون" جزیره ای در نزدیکی مرز دریای مناقشه آمیز میان دو کره، کشف شده اند.

وزارت دفاع کره جنوبی افزود، تجزیه و تحلیل این آثار باقی مانده شواهد و مدارک قطعی و مفصلی را ارائه داده که صریحا به کره شمالی اشاره دارد.

کمیته اتحاد مجدد صلح آمیز کره واقع در کره شمالی در نخستین انکار مشخص خود گفت: اتهامات کره جنوبی بی‌پایه و اساس هستند. نیروهای دشمن با جعل این رویداد پهپادی مضحک تهمت های و فعالیت های بدنام کننده پیونگ یانگ را افزایش داده‌اند.

این کمیته با اشاره به ناو دریایی کره جنوبی موسوم به "چئونان" که در سال 2010 میلادی غرق و 46 کشته بر جای گذاشت، گفت: این یک اقدام شرارت آمیز برای جعل یک رویداد چئونان دوم است.

انتهای پیام

کد N225845

وبگردی