آفتاب
جشن بین‌المللی «فاطمه بانوی مهر»برگزار می‌شود

تشریح برنامه‌های اتحادیه جهانی زنان مسلمان

تشریح برنامه‌های اتحادیه جهانی زنان مسلمان

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان گفت: جشن بزرگ بین‌المللی «فاطمه بانوی مهر ام ابیها سلام الله علیه» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طوبی کرمانی در نشستی خبری که به مناسبت برگزاری جشن بزرگ بین‌المللی با عنوان «فاطمه بانوی مهر ام ابیها سلام‌الله علیه» در سازمان مجمع جهانی تقریب مذاهب برگزار شد، اظهار کرد: این جشن روز یکشنبه با حضور لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و خیرمقدم اراکی دبیر کل مجمع تقریب و با حضور زنان نخبه جهان اسلام در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این اتحادیه اتحادیه‌ای بسیار جوان است و اگر بخواهیم بگوییم چه اقداماتی داشته‌ایم کار سختی است، ولی از جمله کارهایی که در این اتحادیه صورت گرفته است تنظیم اساسنامه‌ای بوده که تمام زنان جهان اسلام از شیعه و سنی در آن حضور داشته‌اند و اعضای اتحادیه خود این اساسنامه را تنظیم، ترجمه و به تصویب رسانده‌اند.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان تصریح کرد: اعضای هیات امنای این مجمع 19 نفر هستند که از کشورهای اندونزی، مالزی، پاکستان، عراق، لبنان،‌ بحرین، تونس و ایران در آن عضو هستند و یک مجمع عمومی داریم که هفت نفر از این کشورها حضور دارند و ما از نظرات آنها بهره کافی را می‌بریم.

کرمانی تصریح کرد: در این اجلاس از 15 نفر از بانوان کشورهای پاکستان، لبنان، عراق، تونس، بحرین و ایران تجلیل به عمل می‌آید که این بانوان فعالان در عرصه دانش‌آموزی، دانشجویی، فرهنگی و ورزشی هستند.

وی افزود: این اتحادیه یکسری اعضای افتخاری دارند و یکسری اعضای عمومی. دلیل اینکه ما اعضای عمومی را برای این مجمع انتخاب کرده‌ایم آن است که می‌خواهیم از خرد جمعی تمام بانوان جهان بهره ببریم.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان در پایان گفت: عزت یک انسان به خرد و اندیشه او برمی‌گردد و ما ملت ایران با بهره‌گیری از دین اسلام توانسته‌ایم خرد و اندیشه خود را به بالاترین درجات برسانیم و وجود پیامبر و حضرت زهرا (س) می‌تواند در جهان اسلام همواره موجب تقریب و نزدیکی انسان‌ها به یکدیگر شود.

در ادامه این نشست خبری مینو اصلانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور با اعلام برنامه‌های این سازمان، گفت: سازمان بسیج زنان در طول هفته زن همکاری و مشارکت زیادی با این اجلاس دارد.

وی ادامه داد: در 15 هزار از پایگاه‌های مقاومت بسیج جشن‌هایی را برگزار می‌کنیم و در این جشن‌ها از حضور زنان عشایر نیز بهره می‌بریم.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد:‌ در هفته زنان کنگره‌ها و نشست‌هایی داریم که در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و در آن زنان جامعه اسلامی به اظهارنظر و گفت‌وگو می‌پردازند و برنامه‌ای داریم که در آن در سطح معابر دانش‌آموزان گل‌هایی را به مادران و زنان جامعه تقدیم می‌کنند تا احترام و جایگاه آنها در جامعه حفظ شود.

اصلانی در پایان گفت: در 500 شهرستان جشن‌هایی به صورت جمعی برگزار می‌شود که این جشن‌ها در بین زنان ایران نهادینه شده است و همه آنها منتظر برگزاری این جشن‌ها هستند.

انتهای پیام

کد N225625

وبگردی