آفتاب

لیبرمن: اسرائیل و دولت های میانه روی عرب تا سال 2019قرارداد صلح امضا می کنند

لیبرمن: اسرائیل و دولت های میانه روی عرب تا سال 2019قرارداد صلح امضا می کنند

تهران - ایرنا - ˈآویگدور لیبرمن ˈ وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم و برخی کشورهای میانه روی عرب تا سال 2019 میلادی توافقنامه صلح امضا می کنند.

شبکه المیادین روز سه شنبه گفت که ˈاویگدور لیبرمنˈ وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به روزنامه صهیونیستی یدیعوت احارونوت گفت که اسراییل و برخی کشورهای عربی میانه رو تا سال 2019 میلادی توافقنامه صلح امضا می کنند.

لیبرمن افزود: اسرائیل سرگرم مذاکرات محرمانه با چند کشور عربی از جمله عربستان و کویت است و با فرا رسیدن سال 2019 توافق های صلح عربی اسرائیلی امضا می شود.

وی گفت : اسرائیل امیدوار است روابط دیپلماتیک کامل با این کشورهای عربی که تا کنون اسرائیل را به رسمیت نشناخته اند برقرار کند زیرا کشورهای عربی و اسرائیل یک نگرانی مشترک دارند.

لیبرمن گفت که برای اولین بار دولت های عربی میانه رو و اسرائیل در این نکته توافق کردند که خطر اصلی اسرائیل یا یهودیان یا صهیونیسم نیست.

وی مدعی شد که در این ارتباط وی در ارتباط دائمی با دولت های میانه روی عربی است.

گزاره ˈدولت های میانه روˈ معمولا از سوی مقام های رژیم صهیونیستی به آن دسته از دولت های عربی گفته می شود که حافظ منافع آمریکا در منطقه خاورمیانه هستند.

لیبرمن اعلام کرد هیچ مانعی برای سفر به عربستان یا کویت سر راه خود نمی بیند.

ارتباط محرمانه برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی از مدت ها قبل برای همه آشکار بود اما این اولین بار است که یک مقام صهیونیست به طور رسمی مذاکرات محرمانه با عربستان و کویت را اعلام می کند.

خاورم 1491 *1446
کد N225502

وبگردی