آفتاب

جریمه 90 هزار دلاری یک شرکت کانادایی به اتهام ارتباط با ایران

جریمه 90 هزار دلاری یک شرکت کانادایی به اتهام ارتباط با ایران

یک شرکت کانادایی در آلبرتا به اتهام ارسال حلقه های پلاستیکی که می توان از آنها در فعالیت هسته ای استفاده کرد، به پرداخت 90 هزار دلار جریمه محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نشنال پست، در موردی بی سابقه از استفاده از قانون منع صادارات قطعاتی که می توان از آنها در فعالیت های هسته ای و ساخت بمب استفاده کرد، شرکتی در منطقه Red Deer (گوزن قرمز) در آلبریتای کانادا به دلیل ارسال حلقه های پلاستیکی به ایران به پرداخت 90 هزار دلار جریمه محکوم شد.

این حکم دیروز دوشنبه در دادگاه کالگاری و با توجه به قانون "اقدامات اقتصادی ویژه برای جلوگیری از ارسال قطعات پلاستیکی که کاربرد هسته ای دارند" صادر شد.

به موجب این قانون صادرات حلقه های پلاستیکی از سال 2010 میلادی به ایران در کانادا ممنوع شد.

در سال 2011 میلادی شرکت لی اسپیشالیست سفارشی را از شرکت Kan Dana Middle East دریافت کردند که این سفارش از ایران و دبی انجام شده بود. این سفارش در آن تاریخ ارزشی برابر با شش میلیون و 54 هزار و 50 دلار داشت مربوط به حلقه ای پلاستکی می شد که ارزش هر یک از این حلقه ها 30 سنت بود.

بر اساس این گزارش، ایران حلقه های ذکر شده را برای استفاده در میادین نفتی سفارش داده بود اما مقامات کانادایی معتقد هستند که این حلقه ها کاربرد وگانه دارند و می توان از آنها در فعالیت های هسته ای نیز استفاده کرد.

 

کد N225260

وبگردی