آفتاب

نماینده مسکو در ناتو:‌ هیچ چیز کشورهای عضو ناتو را تهدید نمی‌کند

نماینده مسکو در ناتو:‌ هیچ چیز کشورهای عضو ناتو را تهدید نمی‌کند

نماینده دائم روسیه در ناتو گفت: اگر ناتو نیروهای نظامی خود را در نزدیکی مرزهای روسیه افزایش دهد مسکو می‌تواند دست به اقدامات ضروری برای تضمین امنیت خود بزند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، الکساندر گروشکو، نماینده دائم روسیه در ناتو در پاسخ به اظهارنظرهای نمایندگان ناتو درباره اعزام سرباز و نیرو به شرق اروپا در بحبوحه رخدادهای اوکراین گفت: روسیه از جنگ سرد خارج شده و تمایلی برای تکرار این مساله ندارد. در همین راستا ما باید در صورت تغییر در ترکیب ناتو و در صورت نیاز اقدامات ضروری را انجام دهیم و ارتش خود را آماده نگه داریم تا به این ترتیب امنیت کشور را تضمین کنیم.

نماینده دائم روسیه در ناتو افزود: هیچ چیز کشورهای عضو ناتو را تهدید نمی‌کند و خطر امنیتی تنها با انحطاط و تقسیم اوکراین به واسطه اقدامات و خطاهای نادرست دولت کی‌یف به وقوع می‌پیوندد.

وی ادامه داد: استقرار سربازان بیشتر در شرق اروپا نشانه‌ای روشن است مبنی بر اینکه حامیان رویکردهای مقابله‌ای در ارتباط با روسیه در ناتو به موفقیت دست می‌یابند. اگر ناتو به کاهش تنش‌ها در اوکراین تمایل دارد، همان چیزی که رهبران ناتو امروزه آن را بیان می‌کنند باید همین امروز کاری انجام دهند و در ابتدای امر اقدامات و برنامه‌های مجرمانه دولت اوکراین را در سرکوب اعتراضات در جنوب و شرق این کشور متوقف کنند.

ناتو به صورت فعالانه در حال حضور نظامی نیروی دریایی در دریای سیاه با احتمال حمله تهاجمی به بحران اوکراین است.

یکی از منابع وزارت دفاع روسیه گفت: حضور ناو آینده نیروی دریایی فرانسه در بخش جنوبی و شرقی دریای سیاه و استقرار ناوشکن دو نالدکوک آمریکا از جمله استقرار نیروهای خارجی در اطراف اوکراین محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N225092

وبگردی