آفتاب
تحولات افغانستان/

انفجار در کابل و خوست/ ترور سخنگوی شورای علمای هرات

انفجار در کابل و خوست/ ترور سخنگوی شورای علمای هرات

انفجار در کابل و خوست، ربوده شدن معاون وزارت فواید عامه افغانستان و ترور سخنگوی شورای علمای هرات از جمله تحولات مهم این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که در پی انفجار یک بمب در کابل یک سرباز ارتش کشته شد.

ارتش افغانستان همچنین 21 بمب کنار جاده ای و مین را در عملیات پاکسازی در بخشهای مختلف این کشور کشف و خنثی کرد، این درحالیست که سرکردگان طالبان هنوز در این باره اظهار نظر نکرده اند.

خبر دیگر اینکه پلیس افغانستان اعلام کرد که بر اثر برخورد یک بمب کنار جاده ای با خودروی نیروهای امنیتی در شهر خوست  در 150 کیلومتری جنوب شرق شهر کابل دو نفر کشته و هشت فرد دیگر زخمی شدند.

همچنین صدیق صدیقی سخنگوی وزارت کشور افغانستان با اشاره به ربوده شدن معاون وزارت فواید عامه این کشور از سوی افراد مسلح از آغاز تلاشها برای آزادی این مقام افغان خبر داد.

همچنین مقامات افغان از ترور میر فاروق حسینی سخنگوی شورای علمای هرات در حمله شب گذشته در نزدیکی منزلش در هرات خبر دادند که یکی از هواداران اسماعیل خان وزیر سابق انرژی و آب افغانستان بود.

تحقیقات برای بازداشت عاملان این حمله آغاز شده اما هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

خبر دیگر اینکه شکیب مستغنی سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در نشست خبری در کابل ناپدید شدن ملا آغاجان معتصم رهبر طالبان و دستیار ملا محمدعمر رهبر این گروه را تایید کرد.

وی در ادامه از مذاکرات مقامات افغان با مقامات امارات متحده عربی درباره سرنوشت ملا آغاجان معتصم خبر داد که از دو ماه گذشته متعهد به گفتگو با مقامات دولت درباره صلح در افغانستان شده بود.

کد N225067

وبگردی