آفتاب

اروپا تحریم‎های خود علیه روسیه را افزایش داد

اروپا تحریم‎های خود علیه روسیه را افزایش داد

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا پس از نشست روز گذشته خود با افزایش تحریم های این اتحادیه علیه روسیه موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا با تاکید بر نقش روسیه در بحران به وجود آمده در شرق اوکراین٬ اعلام کرد که با افزودن افراد دیگر در فهرست تحریمی این اتحادیه به منظور مسدود کردن دارائی هایشان و جلوگیری از صدور ویزای این اتحادیه برای آنها٬ موافقت کرده است.

وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست روز گذشته خود که در لوگزامبورگ برگزار شد مسکو را در قضیه حمله افراد مسلح به ساختمان های دولتی در شرق اوکراین مقصر دانسته٬ و اعلام کردند که این اقدامات با برنامه ریزی روسیه صورت گرفته است.

در همین رابطه "کاترین اشتون"٬ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز دوشنبه گفت: با توجه به وقایع اوکراین ما تصمیم به افزایش تعداد افرادی که در لیست مسدود شدن دارائی ها و همچنین ممنوعیت صدو ویزا قرار دارند، گرفتیم.

بر اساس این گزارش گویا نام چهار نفر دیگر به این لیست تحریم ها افزوده شده و قرار است نام آنها امروز سه شنبه اعلام شود.

در همین رابطه خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا پرونده اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه را باز گذاشته اند و ممکن است در روزهای آینده تصمیاتی در این رابطه اتخاذ شود.

در همین رابطه در نشست روز گذشته به روسیه هشدار داده‌ شد که که اگر اقدامات بیشتری برای بی ثبات کردن شرق اوکراین انجام دهد، اروپا آماده است تا تحریم های خود علیه مسکو را افزایش دهد. 

کد N225039

وبگردی