آفتاب

دستگیر شدن 30 افسر ارتش ونزوئلا به اتهام تلاش برای کودتا

دستگیر شدن 30 افسر ارتش ونزوئلا به اتهام تلاش برای کودتا

یک روزنامه مهم ونزوئلا اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور 30 تن از افسران ارتش این کشور را با درجه‌های متفاوت که شامل چند ژنرال نیز می‌شوند، به اتهام توطئه برای سرنگونی نیکولاس مادورو دستگیر کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اطلاعات از سوی روزنامه "اولتیماس نوتیسیاس" منتشر شده و منبع آن چند منبع بلندپایه در کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا عنوان شد.

براساس این گزارش، اکثریت این افسران بازداشت شده متعلق به نیروی هوایی ونزوئلا بوده اما در میان آن‌ها چند افسر از گارد ملی، نیروی دریایی و نیروی زمینی نیز وجود دارد.

به گفته این منابع خبری، برخی از چهره‌های وفادار ارتش ونزوئلا پیشتر به اداره اطلاعات ملی ونزوئلا اطلاع داده بودند که گروهی از افسران ارشد در حال برنامه‌ریزی یک اتفاق عجیب هستند و به دنبال این گزارش دسیسه چین‌ها برای مدتی توسط مقامات ونزوئلا تحت نظر قرار گرفتند.

گزارش این روزنامه عنوان کرد که قرار بوده در تاریخ 20 مارس حادثه‌ای برای از بین بردن ثبات کشور اتفاق افتاده و ضمن آن اتفاقاتی نظیر عملیات هوایی و به گلوله بستن سربازان و همچنین ایجاد سردرگمی و درگیری انجام شود.

این گزارش تاکید کرد که تایید شده است که این گروه از افسرها با دست کم یکی از رهبران مخالفان دولت ونزوئلا در ارتباط بوده‌اند.

شایعات مطرح شده مبنی بر اینکه این سیاستمدار مخالف خولیو بورخس از مقامات حزب اول عدالت است که انریکه کاپریلس، کاندیدای سابق ریاست جمهوری ونزوئلا نیز رهبر آن است.

براساس این شایعات، بورخس با یک گروه از 60 تن از افسران ارتش ونزوئلا که دستگیرشدگان اخیر نیز در میان آن‌ها بوده‌اند، دیدار کرده است.

هم بورخس و هم کاپریلس پنج شنبه گذشته در نشست مذاکره ملی با دولت ونزوئلا حضور پیدا کردند.

مقامات ونزوئلا هنوز نسبت به این گزارش روزنامه اولتیماس نوتیسیاس اظهارنظر نکردند

در تاریخ 25 مارس نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که سه تن از ژنرال‌های نیروی هوایی ونزوئلا به اتهام دسیسه‌چینی دستگیر شدند اما به دلیل انجام تحقیقات جزئیات بیشتری نیز ارائه نکرد.

دولت ونزوئلا همچنین اعلام کرده بود که اطلاعاتی دارد که یکی از بخش‌های مخالفان دولت توطئه‌ای برای کشتن لئوپولدو لوپز، یکی از رهبران معترضان مخالف دولت را در دست انجام دارند.

انتهای پیام

کد N225018

وبگردی