آفتاب

دو نماینده آمریکایی خواستار تشدید اقدامات تنبیهی علیه روسیه شدند

دو نماینده آمریکایی خواستار تشدید اقدامات تنبیهی علیه روسیه شدند

نیویورک، ایرنا - دو نماینده مجلس و سناتور آمریکایی در اظهاراتی جداگانه به دلیل رفتار مسکو در بحران اوکراین از دولت آمریکا خواستار تشدید تحریمها و اقدامات تنبیهی علیه روسیه شدند.

به گزارش ایرنا، ˈباب کروکرˈ سناتور جمهوری خواه ایالت تنسی و عضو کمیته روابط خارجی آمریکا گفت: در نامه ای از باراک اوباما درخواست کرده است که به منظور فشار بر روسیه برای انصراف از پیشروی در خاک اوکراین، تحریم های بیشتری را علیه کرملین اختصاص دهد.

وی در مصاحبه با شبکه ان.بی.سی دراین باره افزود: به جای اینکه منتظر حمله روسیه به مناطق شرقی اوکراین باشیم، که به نظر می رسید سیاست کاخ سفید نیز همین است، باید فورا قبل از اینکه روسیه به اوکراین حمله کند گام هایی برای جلوگیری از آن برداریم.

کروکر با بیان اینکه در چنین زمانی آمریکا باید رهبری و قدرت خود را به جهان نشان دهد، اضافه کرد: متحدان ما به ویژه در اروپا منتظر عکس العمل فوری و تصمیم گیری دولت آمریکا در این خصوص هستند.

این سناتور آمریکایی گفت: برای ترساندن روسیه برای حمله به اوکراین باید به جای عده ای اندک، بخش های اقتصادی کرملین را تحریم کنیم و کوتاهی در چنین کاری مانند این است که به روسیه اجازه حمله به کشور مولداوی و بقیه کشورهای منطقه اوراسیا را بدهیم.

از سوی دیگر، ˈآدم شیفˈ نماینده دمکرات مجلس و عضو ارشد کمیته اطلاعات آمریکا نیز در این باره گفت که تحریم های اروپا و آمریکا علیه روسیه که به دلیل بحران اوکراین تحمیل شده اند بسیار ملایمند و خواهان تشدید این تحریم ها هستیم.

وی در مصاحبه تلوزیونی با شبکه سی.ان.ان گفت: به نظر من تحریم هایی که علیه روسیه وضع شده فشاری بر کرملین تحمیل نکرده و فقط علیه یک گروه کوچک و عده معدودی از سران کرملین وضع شده اند.

شیف گفت: برای اینکه بتوانیم روسیه را مجبور به تغییر موضع در اوکراین کنیم باید ارکان اقتصادی تولید انرژی، معدن ها و بانک های روسی را تحریم کنیم.

وی افزود: تحریم ارکان اقتصادی روسیه به اروپا و آمریکا نیز ضرر خواهد زد ولی تاثیر جدی بر اقتصاد روسیه خواهد داشت و پوتین را مجبور به پرداخت هزینه هنگفتی برای سیاست هایش در خصوص اوکراین می کند.

این عضو ارشد کمیته اطلاعات آمریکا اضافه کرد: تنها راهی که می تواند احترام پوتین را کسب کند قدرت و مقاومت است و به نظرم ما اینها را در واکنش خود نشان نداده ایم.

آمریکا پس از الحاق شبه جزیره خودمختار کریمه به روسیه تا به حال در سه مرحله برخی از سران و بانک های روسیه را تحریم کرده است.

قانونگذاران آمریکایی در نامه هایی متفاوت خواهان تشدید تحریم ها و واکنش قویتری از جانب آمریکا علیه روسیه شده اند.

روسیه نیز در تقابل، برخی از مقامات و شرکت های آمریکایی را تحریم کرده است. هفته قبل، روسیه اعلام کرد که مجوز رادیویی صدای آمریکا را تجدید نخواهد کرد.

مقامات روسی اظهار داشته اند که قصد حمله به اوکراین را نداشته و فقط خواهان تلاش دولت کی یف برای حفاظت از اتباع روس زبان این کشور هستند.

صبح روز دوشنبه ˈجک لوˈ وزیر دارایی آمریکا وام یک میلیاردی برای کمک به اوکراین را تصویب کرد.

از سوی دیگر، به گزارش رسانه ها، هواداران روسی در شرق اوکراین ساختمان پلیس در یکی از شهر های دیگر شرقی اوکراین را تصرف کردند. دولت اوکراین به تظاهرکنندگان هشدار داد که ساختمانهای دولتی را تخلیه کنند.

عصر روز یکشنبه نیز جلسه ای اضطراری در شورای امنیت سازمان ملل در خصوص بحران اوکراین و به درخواست روسیه برگزار شد.

اروپام/ 1908** 1337
کد N224909

وبگردی