آفتاب

باهنر: اهتمام مجلس ارائه جدول زمانبندی برای حرکت به سمت اهداف اقتصاد مقاومتی است

باهنر: اهتمام مجلس ارائه جدول زمانبندی برای حرکت به سمت اهداف اقتصاد مقاومتی است

نایب رئیس مجلس گفت که اهتمام مجلس بر آن است که تا پایان اردیبهشت ماه جدول زمانبندی برای حرکت به سمت اهداف اقتصاد مقاومتی را ارائه کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدرضا باهنر در جلسه علنی صبح امروز(سه‌شنبه) و بعد از اظهارات وزیر اقتصاد و رئیس کمیسیون اقتصادی در مورد راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: دولت به طور جدی موضوع اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را شروع کرده و در حال برنامه‌ریزی و تعیین وظیفه برای تک تک دستگاه‌ها است و کار را جلو می‌برد.

وی افزود: مجلس و مرکز پژوهش‌ها نیز کارهای سنگین و پرحجمی را شروع کرده‌اند بنده هم چند جلسه با روسای کمیسیون‌ها در این رابطه جلسه داشتم امید داریم که تا پایان اردیبهشت ماه جدول زمانبندی روشنی برای حرکت به سمت اهداف اقتصاد مقاومتی را ارائه کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت که در جلسات آتی گزارشی از عملکرد مجلس در حوزه اقتصاد مقاومتی را ارائه می‌کند.

باهنر در ادامه تاکید کرد: مهم آن است که همه به آن باور برسیم که اقتصاد مقاومتی یک رویکرد و نه یک پروژه است و جهت‌گیری کشور باید به سمت اقتصاد مقاومتی باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های مطرح شده از سوی دولت در مورد اقتصاد مقاومتی گفت: برخی برنامه‌ها توصیفی بوده و برخی دیگر کمی و دارای جداول زمانی و شاخص‌ها و اعداد و رقم بوده است که می‌توان برای آن زمانبندی مشخص کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم همگرایی قوای مجریه و مقننه در موضوع اقتصاد مقاومتی ابراز امیدواری کرد که با این همدلی کار بهتر جلو رود.

باهنر افزود: ما خود را موظف می‌دانیم که موضوع اقتصاد مقاومتی را در جلسات علنی مجلس مورد پیگیری قرار دهیم تا زمانی که این مساله بین مردم و جامعه مستحکم‌تر شود و دو موضوع فرهنگ و اقتصاد مقاومتی در راس امور کشور قرار گیرد.

به گفته وی، اقتصاد مقاومتی باید به باور همگان تبدیل شده و همه رفتارمان را در این جهت تنظیم کنیم. جلسات مجلس نیز در این رابطه ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N224894

وبگردی