آفتاب

نزدیک شدن جنگنده روس به ناوشکن آمریکایی در دریای سیاه

نزدیک شدن جنگنده روس به ناوشکن آمریکایی در دریای سیاه

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نزدیک شدن یک جنگنده روس به ناوشکن آمریکا مستقر در دریای سیاه را در زمانی که تنش‌ها میان دو کشور بر سر بحران اوکراین رو به افزایش است، یک اقدام تحریک آمیز توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، سرهنگ استیو وارن، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد، این اقدام تحریک آمیز و غیرحرفه‌ای از سوی روسیه با پروتکل‌های ملی روس‌ها و توافق‌های پیشین درباره مقابله‌های حرفه‌ای میان دو ارتش ناهماهنگ است.

وی گفت: یک جنگنده سوخوی 24 ارتش روسیه در نزدیکی ناوشکن دونالدکوک آمریکا واقع در دریای سیاه در 10 آوریل پرواز کرد. به نظر رسیده که این جنگنده مسلح نبوده است.

این مقام مسئول پنتاگون افزود: این رویداد 90 دقیقه به طول انجامید و عصر روز شنبه زمانی صورت گرفت که این ناوشکن آمریکایی در حال گشت‌زنی در آبهای بین‌المللی غرب دریای سیاه بود. ناوشکن مذکور هم اکنون در بندر رومانی است. این جنگنده روس به هیچ یک از تماس‌های ناوشکن آمریکا پاسخ نداد.

مقام‌های بلند پایه هنوز در این باره با مقام‌های روس به گفت‌وگو نپرداخته‌اند.

سخنگوی پنتاگون در ادامه با اعلام اینکه اصلا باور نمی‌کند خلبان‌های روسی با جنگنده‌های متعلق به ارتش این کشور دست به چنین اقدامی زده باشند، افزود: ما شاهد غیر حرفه‌ای عمل کردن مقام‌های روس و نقض هنجارهای بین‌المللی در اوکراین هستیم. تداوم چنین اقدامات تحریک آمیزی باعث کاهش تنش‌های موجود در اوکراین نمی‌شود.

انتهای پیام

کد N224737

وبگردی