آفتاب

غرب تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال می‌كند

غرب تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال می‌كند

وزرای خارجه اتحادیه اروپا اعلام كردند كه که شمار دیگری از افراد را به فهرست تحریم‌های خود خواهند افزود.

هم‌زمان با ادامه ناآرامی‌ها در شرق اوکراین، اتحادیه اروپا و آمریکا تاكید می‌كنند كه «هزینه‌های بیشتری» را به دلیل اقدام‌های روسیه در اوکراین، بر این کشور اعمال خواهند کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، وزرای خارجه اتحادیه اروپا اعلام كردند كه که شمار دیگری از افراد را به فهرست تحریم‌های خود خواهند افزود.

کشورهای غربی پیش از این در ارتباط با الحاق کریمه به روسیه پس از شروع بحران اوکراین، تحریم‌هایی را بر بعضی از شهروندان روسیه اعمال کرده بودند.

تنش‌ها در اوکراین همچنان درحال افزایش است و فعالان هوادار روسیه در شمار بیشتری از شهرهای شرقی اوکراین ساختمان‌های دولتی را اشغال کرده‌اند.

دولت آمریکا هم اعلام كرد که یک جنگنده روسی بار دیگر از نزدیکی یک ناو جنگی آمریکا در دریای سیاه عبور کرد.

«جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید گفت که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر قصد دارد درباره بحران اوکراین با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود تلفنی گفت‌وگو کند.

کارنی در کنفرانس خبری روز دوشنبه هشدار داد که اقدام‌های روسیه «هزینه خواهد داشت.»

با این حال وی افزود که آمریکا فعلا در نظر ندارد سلاح‌های «مرگ‌بار» در اختیار اوکراین قرار دهد.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشستی در لوگزامبورگ گفتند كه تصمیم گرفته‌اند «فهرست کسانی که در معرض مصادره دارایی‌ها و ممنوعیت ویزا قرار گرفته‌اند را گسترش دهند.»

«ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس به خبرنگاران گفت که به اعتقاد وی اشغال ساختمان‌های دولتی در شهرهای شرقی اوکراین «چیزی است که توسط روسیه برنامه‌ریزی و محقق می‌شود.»

مسکو دخالت در ناآرامی‌های شرق اوکراین را رد می‌کند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا همچنین طرحی را برای ارائه یک میلیارد یورو کمک اقتصادی به اوکراین تصویب کردند.

آن‌ها همچنین از «کاهش موقتی یا حذف تعرفه گمرکی» بر صادرات اوکراین به اتحادیه اروپا حمایت کردند.

در واشنگتن هم در جریان دیداری میان «جیکوب لیو» وزیر دارایی آمریکا و «الکساندر شلاپاک» همتای اوکراینی وی، آمریکا با اعطای یک وام یک میلیارد دلاری به کی‌یف موافقت کرد.

کد N224612

وبگردی