آفتاب

وزیر دارایی مبارک در فرانسه بازداشت شد

وزیر دارایی مبارک در فرانسه بازداشت شد

اینترپل، وزیر دارایی دوره ریاست جمهوری حسنی مبارک را هنگامی که وی از لندن وارد فرانسه شد، بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیرة، منابع امنیتی مصری اعلام کردند که «یوسف پتروس غالی»، وزیر دارایی مصر در دوره حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر برای یک سفر گردشی به فرانسه آمده بود و از آنجایی که از سوی اینترپل تحت تعقیب بود، بازداشت شد.

پس از این اقدام، پلیس فرانسه اظهاراتی را ارائه نکرد اما خبرگزاری الشرق الاوسط به نقل از وزارت کشور مصر گزارش داد که این وزارتخانه به همراه اینترپل تدابیر لازم را برای تحویل گرفتن این مقام سابق مصر انجام خواهد داد.

از آنجایی که وزیر دارایی دوره مبارک 36 میلیون پوند از اموال اختصاص یافته شده برای ذخایر کالا و خدمات استراتژیک را خرج کرده بود، دادگاه کیفری قاهره در ژوئن 2011 وی را به 30 سال حبس محکوم کرده و این مقام را از منصبش برکنار و وی را به پرداخت غرامت مالی محکوم کرد.

این مقام سابق مصری همچنین به دلیل وارد کردن خسارت به دارایی‌های صاحبان خودروهایی که در اداره گمرکات در فرودگاه بین‌المللی قاهره بودند، به 15 سال حبس محکوم شده است. وی همچنین به اتهام سوءاستفاده از قدرت به 15 سال حبس محکوم شده است. براساس این حکم متهم باید 30 میلیون پوند مصری را برگرداند و غرامتی را به همین مقدار بپردازد.

انتهای پیام

کد N224567

وبگردی