آفتاب
در دیدار با سفیر ایران در لبنان

رییس حزب توحید عربی:نقش ایران در ایجاد وحدت ملی در لبنان ستودنی است

رییس حزب توحید عربی:نقش ایران در ایجاد وحدت ملی در لبنان ستودنی است

بیروت - ایرنا - « وئام وهاب » رییس حزب توحید عربی لبنان گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران در ایجاد تفاهم و تقویت وحدت ملی درصحنه داخلی لبنان بدلیل رایزنی وارتباط با تمامی طوائف و جریان های سیاسی بویژه در آستانه انتخاب رییس جمهوری جدید، ستودنی است.

به گزارش ایرنا، وئام وهاب در دیدار با « غضنفر رکن آبادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت، به سفر اخیر خود به سوریه اشاره کر و افزود: در این سفر مشاهده کردم که ارتش و دولت سوریه از روجیه بالایی برخوردارند و مردم نیز از رویارویی ارتش با گروههای مسلح استقبال می کنند و در واقع این گروه ها هیچ جایگاهی بین مردم سوریه ندارند.

وی همچنین درگذشت «ابراهیم حرشی » مدیر رسانه ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت را تسلیت گفت.

حرشی اخیرا به دلیل بیماری درگذشت.

وئام وهاب و رکن آبادی در این دیدار که شامگاه دوشنبه در محل سفارت ایران در بیروت برگزار شد، در باره تحولات منطقه و لبنان گفت وگو کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با اشاره به پیروزی های اخیر ارتش سوریه ومقاومت در سوریه ولبنان گفت: امروز بعد از گذشت بیش از سه سال از بحران سوریه، جبهه مقاومت بیش از پیش در منطقه تقویت شده است.

وی افزود: در مقابل جنایاتی که جریانات تکفیری در سوریه انجام دادند، دیدگاه مردم را نسبت به گروه های مسلح تغییر داد و ارتش سوریه درحال پاکسازی مناطق محتلف است و طراحان وعاملان توطئه سوریه به اهداف خود نرسیده اند.»

رکن آبادی با اشاره به تشکیل دولت لبنان ودستاوردهای امنیتی لبنان در دستگیری عوامل عملیات تروریستی در این کشور، ابراز امیدواری کرد که با درایت رهبران طوائف وجریان های سیاسی لبنان شاهد افزایش هرچه بیشتر استقرار وامنیت دراین کشور باشیم.

خاورم ** 1324
کد N224490

وبگردی