آفتاب

یک فعال دانشجویی: فشار بر اقلیت‌ها، تبلیغ علیه نظام است

یک فعال دانشجویی: فشار بر اقلیت‌ها، تبلیغ علیه نظام است

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران غرب گفت: اقلیت‌های قومی و مذهبی نیز مانند هر شهروند ایرانی باید از حقوق شهروندی برخوردار باشند.

امیررضا امیری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: به اقلیت‌های قومی و مذهبی نه با چشم تهدید بله باید با دید فرصت نگاه کرد. آنها شهروندی از شهروندان ایران هستند و باید از حقوق شهروندی برخوردار باشند.

وی همچنین گفت: اما الان می‌بینیم که عده‌ای از اقلیت‌های ما مثل سیستانی‌ها از شرایط مناسبی برخوردار نیستند و حکومت باید برای کمک به آنان و برقراری عدل در آن منطقه تلاش کند.

این فعال دانشجویی در ادامه با اشاره به برخورد حکومت با مذاهب غیررسمی ابراز عقیده کرد: برخورد حاکمیت با مذاهب غیررسمی مثل بهائی‌ها دیگر اقلیت‌ها را نیز ترسانده است. نباید برخورد نیروهای امنیتی و انتظامی مفهوم تهدید و ناامنی برای دیگر اقلیت‌ها را به همراه آورد.

امیری با تاکید بر ضرورت حفظ آداب و رسوم اقلیت‌ها، افزود: باید به اقلیت‌های مختلف قومی و مذهبی اجازه برگزاری مراسم مربوط به خود را داد و از فشار آوردن به آن‌ها خودداری کرد، چراکه چنین حرکتی باعث تبلیغ علیه نظام ما می‌شود.

انتهای پیام

کد N224480

وبگردی