آفتاب

بازدید خبرنگاران اصحاب رسانه از روند فعالیت‌های سامانه 111 (سامد)

بازدید خبرنگاران اصحاب رسانه از روند فعالیت‌های سامانه 111 (سامد)

با توجه به سفر رییس جمهور به سیستان و بلوچستان که قرار است فردا انجام شود خبرنگاران و اصحاب رسانه امشب در جریان روند فعالیت‌های سامانه الکترونیک ارتباط مردم و دولت (سامد) قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ناصر امیری مدیر کل ارتباطات مردمی و سفرهای ریاست جمهوری گفت: در جریان بازدید خبرنگاران از روند فعالیت‌های سامانه الکترونیک ارتباط مردم و دولت (سامد) گفت: این سامانه از سال 89 افتتاح شده و در سراسر کشور با تلفن 111 پاسخگوی مردم است.

وی افزود: همزمان با سفرهای روسای جمهور به استان‌ها ما این سامانه را در هر استان تقویت می‌کنیم و در حال حاضر با توجه به اینکه قرار است فردا جناب آقای رییس جمهور به استان سیستان و بلوچستان سفر کنند در این استان آماده پاسخگویی در این سامانه هستیم.

امیری در ادامه در پاسخ به این سوال که تکلیف نامه‌هایی که مردم در آن مشکلات خود را بیان می‌کنند و به دولت می‌رسانند گفت: اگر چه این موضوع مورد توجه قرار گرفته است که شیوه ارتباط مردم با دولت از طریق سنتی به الکترونیکی تبدیل شود چرا که این روند باعث حل بخشی از مشکلات می‌شود اما این نامه‌ها به هر ترتیب جمع‌آوری می‌شوند و به این ستاد می‌آیند و پس از خوانده شدن و دسته‌بندی موضوعات دستگاه‌های رسیدگی کننده به مشکلات مشخص می‌شوند.

مدیر کل ارتباطات مردمی و سفرهای ریاست جمهوری همچنین اظهار کرد: برای اینکه ببینیم در جهت حل مشکلات مطرح شده چه اقداماتی انجام شده است هیاتی از استان‌ها به مراکز مراجعه و موضوعات را رسیدگی می کنند.

همچنین علیرضا گلریز مدیر ستاد پاسخگویی سامد در استان سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: سامانه 111 در تمام استان‌ها فعال است اما در طول سفر رییس جمهور به استان ظرفیت‌های این سامانه افزایش پیدا خواهد کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به سفر آقای روحانی که قرار است فردا به استان انجام شود، امروز 41 هزار تماس به این سامانه گرفته شده است که این ظرفیت در روزهای آینده همزمان با سفر آقای رییس جمهور بیشتر خواهد شد.

گلریز ادامه داد: در شیفت صبح 120 نفر در شیفت بعد ازظهر 60 تا 80 نفر و در شیفت نیمه‌شب 25 نفر در این سامانه مشغول بکار و پاسخگو به تماس‌های مردم هستند.

وی در پاسخ به این سوال ایسنا مبنی بر اینکه مردم استان سیستان و بلوچستان بیشتر در چه موضوعات و مسائلی با این سامانه تماس می‌گیرند گفت: بحث اشتغال، مسکن، تسهیلات بانکی، مساعدت‌های مالی و بهداشت و درمان از جمله مشکلات مردم سیستان و بلوچستان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی به منظور انجام سفری دو روزه فردا (سه شنبه) وارد استان سیستان و بلوچستان خواهد شد.

انتهای پیام

کد N224338

وبگردی