آفتاب

دیدار رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس آفریقای جنوبی با بروجردی

دیدار رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس آفریقای جنوبی با بروجردی

فاطیما حجیج رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس آفریقای جنوبی ظهر امروز (دوشنبه) با علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات خوب دو کشور و دستاوردهای مثبت سفر اخیر ریاست مجلس شورای اسلامی به آفریقای جنوبی، گفت: افزایش رفت و آمد میان پارلمان‌های دو کشور گام ارزشمندی در جهت تقویت همکاری‌های پارلمانی و دوجانبه میان ایران و آفریقای جنوبی می‌باشد.

وی با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دو کشور در زمینه‌های گوناگون افزود: گسترش همکاری‌های پارلمانی می‌تواند نقش موثری در تقویت روابط دوستانه فیمابین در عرصه‌های گوناگون ایفا کند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه این دیدار با اشاره به تحریم‌های ظالمانه غرب بر ضد ملت ایران گفت: با گذشت سه دهه از تحریم‌های آمریکا و غرب، جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر توانمندی‌های ملی و متخصصان داخلی به پیشرفت‌های وسیعی در زمینه‌های مختلف دانش و فن‌آوری دست یافته است.

وی همچنین با اشاره به اوضاع منطقه و شکست‌های متعدد آمریکا در عراق، افغانستان و سوریه افزود: گسترش تروریسم و وقوع بحران‌های منطقه در نتیجه دخالت‌های آمریکا و متحدانش می‌باشد.

بروجردی در پایان این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار گسترش مناسبات دوستانه با دیگر کشورها در چارچوب احترام به یکدیگر، حفظ منافع متقابل و عدم دخالت در امور داخلی کشورها است.

فاطیما حجیج رییس کمیسیون خارجی مجلس آفریقای جنوبی نیز در همین دیدار بر علاقمندی مجلس و دولت آفریقای جنوبی برای گسترش مناسبات فیمابین تاکید کرد و افزود: ایران کشور مهمی در منطقه خاورمیانه و جهان اسلام است و گسترش ارتباطات دو کشور اهمیت فراوانی دارد.

رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس آفریقای جنوبی با انتقاد از تحریم‌های یکجانبه غرب و آمریکا علیه ملت ایران به بهانه موضوع هسته‌ای گفت: بهره‌برداری صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حق هر ملتی است.

حجیج با اشاره به وقایع اخیر خاورمیانه به ویژه بحران سوریه گفت: برخی از کشورهای مدعی دموکراسی و حقوق بشر در جهان مسبب اصلی بی‌ثباتی و گسترش تروریسم در خاورمیانه و شمال آفریقا هستند.

رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس آفریقای جنوبی در پایان این دیدار خواستار گسترش ارتباطات فرهنگی و اقتصادی و افزایش رایزنی مسئولان دو کشور درباره مسائل منطقه‌ای و جهانی گردید.

انتهای پیام

کد N224321

وبگردی