آفتاب

80درصد کارخانه ها در نوار غزه به دلیل محاصره تعطیل است

80درصد کارخانه ها در نوار غزه به دلیل محاصره تعطیل است

تهران - ایرنا - سازمان همکاری اسلامی با انتشار گزارشی درباره اوضاع انسانی در نواز غزه اعلام کرد که 80 درصد از کارخانه های این منطقه به دلیل محاصره ظالمانه رژیم صهیونیستی در تعطیلی بسر می برند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، درگزارش ماهیانه سازمان همکاری اسلامی درباره اوضاع کلی وبه ویژه اوضاع اقتصادی نوارغزه آمده است که این منطقه در ماه مارس سال 2012 میلادی شاهد افزایش عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی بود.

سازمان همکاری اسلامی دلیل وضعیت موجود کارخانه ها را جلوگیری رژیم اشغالگر قدس از واردات صدها مورد از مواد خام به نوار غزه و ممانعت ازصادرات کالاهای تولیدی این کارخانه ها عنوان کرد وآورده است: رژیم صهیونیستی با ممانعت از واردات برخی مواد خام اقتصاد نوار غزه را از کار انداخته و هزاران کارگر و مهندس و حتی بخش های ساخت و ساز را تعطیل کرده است.

بر اساس این گزارش، شرایط کنونی نوار غزه باعث تعطیلی 100 کارگاه خیاطی، ریسندگی و بافندگی شده است وهمین امر منجر به بیکاری 1000 کارگر غزه ای گشته است.

سازمان همکاری اسلامی همچنین ضمن اشاره به خسارت های انسانی ناشی از استفاده ساکنان غزه از دستگاه های جایگزین برای تولید برق، ادامه داد: در یکی از این حوادث دو دختر بچه فلسطینی در استان رفح در آتش سوخته و جان خود را از دست دادند. دراین حادثه که در اثر استفاده از شمع برای روشنایی منزل روی داد، دو پسر دیگر خانواده به همراه پدر و مادرشان مجروح شدند.

مترجمام**1502**536
کد N224292

وبگردی