آفتاب

نماینده روسیه در ناتو: مسکو در صورت اقدام ناتو تدابیر لازم را برای تضمین امنیت خود اتخاذ می کند

نماینده روسیه در ناتو: مسکو در صورت اقدام ناتو تدابیر لازم را برای تضمین امنیت خود اتخاذ می کند

تهران-ایرنا- نماینده روسیه در سازمان آتلانتیک شمالی(ناتو) گفت که اگر ناتو قوای نظامی خود را در مرزهای روسیه گسترش دهد، مسکو می تواند تدابیر لازم را برای تضمین امنیت خود اتخاذ کند.

به گزارش پایگاه خبری صدای روسیه،ˈالکساندر گروشکوˈ نماینده دائم روسیه در ناتو روز دوشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد اظهارنظر نمایندگان ناتو مبنی بر اینکه ناتو ممکن است در بحبوحه ناآرامی های اخیر اوکراین به شرق اروپا نیرو اعزام کند، گفت: روسیه قصدی برای بازگشت به دوران جنگ سرد ندارد. در عین حال در صورت نیاز تدابیر لازم را در راستای منافع و امنیت مان اتخاذ خواهیم کرد.

ˈسرگئی لاوروفˈ وزیر خارجه روسیه نیز گفت: اگر مقامات اوکراین از اهرم زور استفاده کنند، کل همکاری ما در مورد مساله بحران اوکراین تضعیف خواهد شد. ما در حال حاضر در حال مذاکره برگزاری نشست با مقامات اتحادیه اروپا، آمریکا و اوکراین هستیم ما آماده حضور در این مذاکرات هستیم اما اگر مقامات کی یف از اهرم زور استفاده کنند، کل همکاری ما در مورد حل و فصل بحران اومراین تضعیف خواهد شد.

همچنین خبرگزاری ایتارتاس گزارش داد که وزیر خارجه موقت اوکراین روز دوشنبه با رییس سازمان امنیت و همکاری اروپا دیدار و دو طرف در مورد استفاده از ابزارهای این سازمان در حل بحران اوکراین تبادل نظر کردند.

ˈدیدیه بورهالترˈ رییس سازمان امنیت و همکاری اروپا که در سفر یک روزه به کی یف به سر می برد اعلام کرد که کشورش آماده است به اوکراین برای حل بحران در این کشور کمک کند.

وزیر خارجه اوکراین نیز به نوبه خود عنوان کرد که کی یف در حال آماده شدن برای اعازم نماینده خود به مذاکرات چهارجانبه ژنو با حضور نمایندگان روسیه، آمریکا و اتحادیه اروپا است.

این در حالی است که هیات ویژه نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز در بیانیه اعلام کرد که اوضاع در مناطق شرقی اوکراین می تواند وخیم تر شود.

این سازمان در بیانیه خود افزود: همزمان با حضور ناظران این سازمان در شهرهای اوکراین برای بدست آوردن اطلاعات، انها توانسته اند در جریان نگرانی های شهروندان اوکراینی قرار بگیرند.

براساس این بیانیه، تیم نظارتی سازمان امنیت و همکاری اروپا که به دنبال گزارش تلاش نیروهای وزارت کشور اوکراین برای بازپس گیری یک ساختمان نیروهای پلیس به شهرهای اسلاویانسک، دونتسک رفته بودند، با ایست بازرسی های مختلف توسط افراد مسلح نقاب دار پیش از ورود به این مناطق روبرو شدند.

مترجمام**9234**1010
کد N224261

وبگردی