آفتاب

الجمیل خبرحمایت پوتین و برلسکونی از خود درانتخابات ریاست جمهوری لبنان را تکذیب کرد

الجمیل خبرحمایت پوتین و برلسکونی از خود درانتخابات ریاست جمهوری لبنان را تکذیب کرد

بیروت - ایرنا - « امین الجمیل » رییس حزب الکتائب لبنان و از نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری این کشور خبر اعلام حمایت « سیلویو برلسکونی» نخست وزیر اسبق ایتالیا از خود و نقش « ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه در این زمینه را تکذیب کرد و این خبر را جعلی و عاری از صحت دانست.

به گزارش ایرنا، دفتر امین الجمیل روز دوشنبه با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد: آنچه را که برخی رسانه های ایتالیایی و لبنانی در باره نقش پوتین برای حمایت برلسکونی از الجمیل در انتخابات ریاست جمهوری لبنان بطور قاطع رد می شود.

در این بیانیه آمده است: این خبر ساختگی و بطور کلی و جزئی عاری از صحت است و انتشار آن با هدف مخدوش کردن چهره امین الجمیل صورت گرفته است.

براساس این بیانیه ، دفتر برلسکونی نیز دیروز با صدور بیانیه ای که در روزنامه لیبرو ایتالیا هم چاپ شده ، این خبر را تکذیب کرد و آن را یک داستان خیالی و بی رحمانه خواند که نباید به آن اعتنا کرد.

روزنامه لبنانی « الشرق» نوشت : « مارسلو دل اوتری » عضو سابق مجلس سنای ایتالیا و از مشاوران نزدیک برلسکونی در راس هیاتی برای کمک به تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری الجمیل به بیروت سفر کرده بود.

این روزنامه افزود: برلسکونی گفته است که این کار ( اعزام دل اوتری به بیروت) را بنابردرخواست دوستش پوتین رییس جمهوری روسیه و برای حمایت مالی از الجمیل انجام داده است.

پلیس ( نیروی امنیت داخلی) لبنان دل اوتری از دستیاران ارشد برلسکونی را که اعلام شده تحت تعقیب پلیس بین الملل ( انترپول) است ، اخیرا در بیروت بازداشت کرد.

رسانه های لبنانی نوشتند : این سناتور سابق ایتالیا که انترپول حکم بازداشت بین المللی او را با درجه « قرمز» صادر کرده است، بدستور دادستانی کل لبنان در یکی از هتل های شهر بیروت بازداشت شد.

به نوشته این رسانه ها مارسیو دل اوتری به عضویت در باندهای مافیایی و جنایتکار متهم است.

همسر و فرزند این دستیار ارشد برلسکونی وارد بیروت شده اند تا پرونده او را از نزدیک دنبال کنند.

روزنامه الشرق نوشت : انتظار می رود که فردا دستگاه قضایی ایتالیا به اتهام ارتباط با مافیا دستور قضایی صادرکند.

به نوشته این روزنامه لبنانی ، برلسکونی(76ساله) به شبکه های تلویزیونی ایتالیایی که بعداز خبر بازداشت دل اوتری موضوع را پیگیری کرده اند ، گفت: مارسلو را برای حمایت مالی از تبلیغات امین الجمیل در انتخابات ریاست جمهوری لبنان و بنابر درخواست دوستم پوتین به بیروت فرستادم.

خاورم ** 1324
کد N224238

وبگردی