آفتاب

اوکراین، سازمان ملل را به انجام عملیات ضد تروریستی مشترک دعوت کرد

اوکراین، سازمان ملل را به انجام عملیات ضد تروریستی مشترک دعوت کرد

تهران-ایرنا- رئیس جمهوری موقت اوکراین روز دوشنبه از سازمان ملل دعوت کرد تا به عملیات ضد تروریست ارتش این کشور علیه شبه نظامیان حامی کرملین که برخی ساختمان ها را در شرق این کشور تصرف کرده اند، بپیوندد.

بگزارش خبرگزاری فرانسه از کیف، اولکساندر تورچینف رئیس جمهوری موقت اوکراین به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: ما از کمک و مشارکت نیروهای سازمان ملل در عملیات ضد تروریستی در شرق اوکراین استقبال می کنیم.

پایگاه خبری اینترفاکس اوکراین نیز گزارش داد که رئیس جمهوری موقت اوکراین پیشنهاد انجام عملیات مشترک نیروهای ارتش اوکراین با صلح بانان سازمان ملل در مناطق شرق اوکراین را در گفتگوی تلفنی با بان کی مون مطرح کرد.

تورچینف در این گفتگوی تلفنی تصریح کرد: کیف با انجام عملیات مشترک ضد تروریستی با صلح بانان سازمان ملل در مناطق شرقی مخالف نیست.

بان کی مون و تورچینف همچنین در این گفتگوی تلفنی در مورد جدیدترین تحولات شرق اوکراین رایزنی کردند.

تورچینف خاطر نشان کرد: اوضاع در مناطق دونتسک و لوهانسک دقیقا تکرار سناریویی است که روسیه در کریمه پیاده کرد.

پیش از این خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که رییس جمهوری موقت اوکراین روز دوشنبه پس از آنکه جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق این کشور اولتیماتوم تعیین شده برای ترک مراکز دولتی را نادیده گرفتند و گروه دیگری از شبه نظامیان نیز به مرکز فرماندهی پلیس در این منطقه حمله کردند، به متوسل شدن به اقدام نظامی تهدید کرد.

درهمین حال وزارت خارجه اوکراین نیز اعلام کرد که این کشور در حال بررسی احتمال میزبانی یک هیات اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از ˈسیاست امنیت و دفاع مشترکˈ در راستای کمک به ایجاد ثبات در اوضاع اوکراین است.

سخنگوی وزارت خارجه اوکراین تصریح کرد:اوکراین بر روی حمایت فعالانه و موثر از سوی اتحادیه اروپا حساب باز می کند.

براساس اعلام این سخنگو در اوکراین، در میان گام های احتمالی که اتحادیه اروپایی ممکن است اتخاذ کند می توان به بررسی گسترش تحریم های فعلی علیه روسیه و آغاز موج سوم تحریم ها اشاره کرد.

مترجمام**9234**1856
کد N224223

وبگردی