آفتاب

جلیلی:دشمنان به شدت از آرمان‌ ما نگران هستند

جلیلی:دشمنان به شدت از آرمان‌ ما نگران هستند

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد که دانشجو نه تنها باید درباره فضای دانشجویی، بلکه باید در همه عرصه‌ها اطلاع و آگاهی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سعید جلیلی در مراسمی که به عنوان جشن هسته‌ای در دانشگاه امیرکبیر تهران برگزار شد، با اشاره به جمعیت دانشجویی حاضر در دانشگاه، تصریح کرد: انتظاری که امروز از دانشگاه و دانشجو می‌رود این است که یک سوال مشخص داشته باشد آن این که چه روندی در حوزه فردی و چه در روندی در حوزه سیاسی و اجتماعی وجود داشته باشد، دانشجو باید اطلاع و آگاهی لازم در این بخش را داشته باشد.

وی با تاکید بر این‌که دانشجو نه تنها باید درباره فضای دانشجویی، بلکه باید در همه عرصه‌ها اطلاع و آگاهی داشته باشد، به بیان چگونگی ایجاد آگاهی نسبت به این روند پرداخت و گفت: زمانی می‌توان به این روند پاسخ داد که بدانیم در حال حاضر در چه مختصاتی قرار داریم، در کجا هستیم و به کجا می‌خواهیم برویم. پیشینه ما چه بوده و آینده ما چه خواهد بود؟ چنانچه ما بتوانیم این سوالات را پاسخ دهیم در آن صورت است که می‌توانیم شاهد برطرف شدن بسیاری از مسائل حاشیه‌ای خود باشیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان این که امروز مشاهده می‌کنیم کسانی که در مملکت قراردادهای استعماری را به ملت تحمیل کردند، مدعی آزادی و حقوق بشر در کشور شده‌اند، اظهار کرد: اگر ما پیشینه کشور خود را به وضوح ندانیم شاهد خواهیم بود که کسانی که زمانی از استبداد حمایت می‌کردند و مخالف با آزادی بودند امروز به مدعیان آزادی و حقوق بشر تبدیل می‌شوند.

جلیلی اضافه کرد: ‌از سوی دیگر چنانچه ما از آینده خود نیز درک روشنی نداشته باشیم و ندانیم که چه هدفی را دنبال می‌کنیم کسانی دیگر برای ملت و آزادی و پیشرفت ما برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی با تاکید بر این‌که امروز دشمنان ما به شدت از آرمان‌ ما نگران هستند، تصریح کرد: دشمن از آنجایی که می‌داند آرمان‌های یک ملت اهداف آن ملت است و آرمان‌های ما نیز در تعارض با اهداف آنها قرار دارد به شدت از داشتن آرمان ما نگرانند.

رییس سابق گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با کشورهای غربی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه زمانی می‌تواند نقش خود را ایفا کند که بداند چه پیشینه‌ای داشته و به چه سمتی حرکت می‌کند، اظهار کرد: دانشجوی آگاه، متعهد و آزادیخواه دانشجویی است که دارای این خصوصیات باشد.

جلیلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط جنبش‌های دانشجویی در کشور خاطرنشان کرد: افتخار حرکات دانشجویی این بوده است که به موقع پیش‌بینی کرده و با انجام اقدامات بهنگام مانع از تحقق خواسته‌های دشمنان شده است.

ادامه دارد...

کد N224200

وبگردی