آفتاب

پرونده موسوم به سایه‌گستران در تهران رسیدگی می‌شود

پرونده موسوم به سایه‌گستران در تهران رسیدگی می‌شود

... سخنگوی دستگاه قضایی گفت که پرونده سایه‌گستران در تهران رسیدگی می‌شود.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا تبلیغات ماهواره‌ای که حتی در برخی موارد به دلیل استعمال بعضی از داروهای ماهواره‌ای افراد جان خود را از دست می‌دهند از نظر قوه قضاییه جرم است؟ گفت: مردم باید در مورد آنچه که از ماهواره‌ها پخش و تبلیغ می‌شود دقت کنند. متاسفانه در برخی از گزارشات وزارت بهداشت اعلام شد که دو نفر از مردم جان خود را از دست داده‌اند. بنابراین اگر کسانی در داخل در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغات می‌کنند به آنها تذکر می‌دهیم و بعضی از آنها تعهدات لازم را داده‌اند اما برخی از آنها که علم داشتند و این کار را ادامه دادند تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

وی درباره‌ی آخرین وضعیت پرونده شرکت سایه گستران و این که گفته شده شرکت دیگری به نام عصر نوین اقدام به کلاهبرداری می‌کند؟ گفت: این که پرونده‌ای با این عظمت تشکیل شود و باز پرونده دیگری در همین زمینه به وجود بیاید جای تعجب وجود دارد؛ چرا مردم ما پولشان را به راحتی در اختیار افراد قرار می‌دهند. بنده از آحاد مردم تقاضا دارم که مواظب این شرکت‌ها و افراد کلاهبردار باشند.

وی افزود: در مورد پرونده سایه گستران و این که گفته شده قاضی ملارد این پرونده را قبول نکرده باید بگویم این موضوع صحت ندارد. این شرکت در استان‌ها و شهرهای مختلفی فعالیت خود را آغاز کرد و ابتدا در کرج پرونده تشکیل شد و همین اتفاق در ملارد نیز روی داد. تعداد کثیری از افراد در مورد این شرکت شکایت داشتند. در نهایت فرد متهم و بستگانش بازداشت شدند. حتی بحث شد که شاکیان این پرونده در ملارد کمتر است اگر امکان دارد پرونده از ملارد به کرج بیاید؛ زیرا تعداد شاکیان پرونده در کرج بیشتر است.

وی ادامه داد: پرونده نهایتا به کرج آمد، اما قاضی کرج آن را قبول نکرد و بین دادگستری‌های کرج و ملارد اختلاف پیش آمد و در نهایت به دلیل اختلاف، پرونده به دیوان عالی کشور رفت و دیوان عالی کشور نظر داد که پرونده به ملارد برود.

وی ادامه داد: از آنجا که پرونده شرکت سایه‌گستران در تهران و استانهای دیگر شاکی داشت دادستان کل کشور با گزارشاتی از ملارد و کرج، درخواست احاله کرد و دیوان عالی کشور موافقت کرد که پرونده در تهران رسیدگی شود. پرونده شرکت سایه گستران شاکیان زیادی دارد و متهمان آن در بازداشت بسر می‌برند.

انتهای پیام

کد N224101

وبگردی