آفتاب

حزب الله لبنان: انتخاب یک رییس جمهوری قوی، اسراییل را می ترساند

حزب الله لبنان: انتخاب یک رییس جمهوری قوی، اسراییل را می ترساند

بیروت – ایرنا – نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد: اراده و دیکته خارجی در انتخاب رییس جمهوری جدید لبنان پذیرفتنی نیست و تنها انتخاب یک رییس جمهوری قوی، اسراییل را می ترساند.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری لبنانی، شیخ « نبیل قاووق» که روز دوشنبه در شهر هرمل لبنان سخن می گفت، تصریح کرد: تلاش داریم تا یک رییس جمهوری قوی و ملی انتخاب کنیم و این انتخاب،اسراییل را بسیار نگران می کند و می ترساند.

وی اظهارداشت : لبنان به یک رییس جمهوری که بتواند از اصول ومنافع ملی آن حمایت کند و حامی واقعی توافق و مشارکت همه طرف ها در لبنان باشد، نیاز دارد.

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: حزب الله تمایل زیادی دارد که انتخابات ریاست جمهوری در مهلت قانونی و براساس قانون اساسی انتخاب شود و به هیچ وجه خواستار تمدید دوره ریاست جمهوری «میشل سلیمان» و خلاء سیاسی در لبنان نیست.

شیخ نبیل قاووق در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که از هیچ طرفی پذیرفته نیست ، خطر رژیم صهیونیستی در خصوص منابع نفتی لبنان و تهدیدها و تجاوزهای آن را نادیده بگیرد.

وی همچنین افزود: قابل قبول نیست که طرف هایی در لبنان خطر تکفیری ها را نادیده بگیرند و بدتر اینکه آن را توجیه کنند.

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله خواستار توقف اقدامات و اظهارات تحریک آمیز از جمله در سخنرانی های مذهبی علیه مقاومت و حامیان آن شد و ادامه این روند را خدمت به منافع و طرح های تروریستی تکفیری دانست.

خاورم ** 1324
کد N224070

وبگردی