آفتاب

آلمان، روسیه را پشتیبان شبه نظامیان اوکراین خواند

آلمان، روسیه را پشتیبان شبه نظامیان اوکراین خواند

تهران – ایرنا – آلمان ضمن اعلام این که که شواهد نشان می دهند روسیه حامی شبه نظامیان شورشی در اوکراین است، روسیه را آماده اعزام تانک هایش به آنسوی مرزهای اروپایی دانست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت که این کشور شواهدی می بیند که روسیه از اقدامات شبه نظامیان حامی کرملین در شرق اوکراین حمایت می کند.

کریستین ویرتز، روز دوشنبه در این باره گفت: دولت (آلمان) در مورد وخیم تر شدن شرایط در شرق اوکراین نگران است.

وی افزود: برای باور اینکه روسیه گروه های مسلح فعال در شرق اوکراین را حمایت می کند، نشانه های بسیاری وجود دارد.

سخنگوی صدر اعظم آلمان در ادامه گفت: با نگاه کردن به چهره، لباس فرم و سلاح های برخی از این گروه های مسلح، نمی توان گفت که آنان گروه های دفاعی متشکل از غیر نظامیان هستند.

ویرتز افزود:بنابراین ما روسیه را مسوول جلوگیری از افزایش خشونت ها و افزایش ثبات در اوکراین می بینم.این اقدامات شامل عقب نشینی نیرو از مرزهای اوکراین، کاهش بهای گاز و استفاده از زبانی معتدل تر هستند. باید روشن شود که خشونت راه حل اختلاف ها نیست که این مربوط به روسیه نیز می شود.

همچنین به گزارش خبرگزاری رویترز، زیگمار گابریل، معاون صدر اعظم آلمان با اشاره به تشدید بحران اوکراین گفت: روشن است که روسیه آماده اعزام تانک هایش به آنسوی مرزهای اروپایی است.

وی که در کنار مانوئل والس، نخست وزیر جدید فرانسه در برلین سخن می گفت، از کشورهای اروپایی خواست درس های آموخته شده از جنگ های جهانی را به یاد بیاورند و آزادی و امنیت را بدیهی به شمار نیاورند.

وی همچنین گفت که بحران اوکراین نشان می دهد که سیاست های قدرت جغرافیای سیاسی پس از مدتها به روی کار آمده است.

مترجمام/9242**1856
کد N223997

وبگردی