آفتاب
با حضور دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)

همایش ملی سبک زندگی امام هادی(ع) در دانشگاه آزاد سمنان برگزار می‌شود

همایش ملی سبک زندگی امام هادی(ع) در دانشگاه آزاد سمنان برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان از برگزاری همایش ملی سبک زندگی امام هادی(ع) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان خبر داد.

وی گفت: این همایش فردا با حضور سخنرانان ویژه‌ای نظیر حجت‌الاسلام والمسلمین اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت و صالحی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، غلامرضا واعظی در نشست مطبوعاتی که به مناسبت معرفی برنامه‌های این همایش برگزار شده بود به خبرنگاران گفت: این همایش در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص تبیین اهمیت سبک زندگی اسلامی و نشان دادن تمدن سازی نوین اسلامی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با جوانان خراسان شمالی در مهر ماه سال 91 بر اهمیت سبک زندگی اسلامی و ترویج آن تاکید کردند و فرمودند این موضوع در قالب نشست‌ها و همایش‌ها و با استفاده از نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران در بین مردم تبیین و نهادینه شود.

رییس همایش ملی سبک زندگی امام هادی (ع)، ادامه داد: بر این اساس سلسله همایش‌هایی با تاکید بر سبک زندگی ائمه معصومین در استان‌های مختلف کشور در سال گذشته برگزار شد و امسال نیز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان این همایش برگزار می شود.

واعظی افزود: برگزاری این همایش در سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده، اتفاق مبارکی باشد؛ چرا که برگزاری این گونه همایش‌ها می‌تواند در نهادینه کردن فرهنگ و رفتار و سبک زندگی اسلامی بسیار مؤثر باشد.

همچنین علیرضا مرتضایی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان و دبیر اجرایی این همایش نیز از ارسال 230 مقاله به دبیر خانه این همایش خبر داد و گفت: تعداد 110 مقاله توسط داوران پذیرفته شده که تعداد 7 مقاله از مقالات کلیدی در روز همایش ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه این همایش در محورهای متنوعی برگزار شده است، افزود: امام هادی(ع) و قرآن، امام هادی(ع) و مهدویت، امام هادی(ع) و نحوه برخورد با شیعیان، امام هادی(ع)و نحوه برخورد با شاگردان، امام هادی(ع) و نحوه برخورد با کارگزاران، بررسی سیره اخلاق سیاسی امام هادی(ع) از محورهای این همایش ملی است.

وی امام هادی(ع) و دفاع از حریم امامت و ولایت، امام هادی(ع) و نحوه مواجهه با مکاتب فکری، امام هادی(ع) و شیوه برخورد با مخالفان و معاندان، بررسی سیره اخلاقی و تربیتی امام هادی(ع) و... را از دیگر محورهای این همایش ملی برشمرد.

مرتضایی تصریح کرد: اوضاع سیاسی اجتماعی عصر امام هادی(ع) و زیارت جامعه کبیره و ویژگی‌ها و شاخص‌ها را موضوعات ویژه این همایش عنوان کرد.

دبیر اجرایی همایش ملی سبک زندگی امام هادی(ع)، اظهار کرد: 7 مقاله برگزیده این همایش به صورت سخنرانی در روز همایش ارائه و بخشی از مقالات نیز به صورت پوستر و بخشی نیز منحصرا در مجموعه مقالات این همایش به چاپ رسیده است.

انتهای پیام

کد N223992

وبگردی