آفتاب

خیانت در امانت متصدی داروخانه

خیانت در امانت متصدی داروخانه

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی در نشست خبری که در پلیس فتا با حضور تنی چند از خبرنگاران خبرگزاری‌ها و جراید کثیرالانتشار استان برگزار شد به تشریح چند پرونده مهم سایبری پرداخت.

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سرهنگ سید محسن عرفانی با ارائه آمار مقایسه ای سال 92 نسبت به سال91 گفت: در سال 92 شاهد کاهش 15 درصدی کلاهبرداری مالی در فضای مجازی در استان خراسان رضوی بوده‌ایم، همچنین پلیس فتا استان خراسان رضوی موفق به کشف 80 درصد از پرونده های سایبری خود شده است که این امر را مدیون تلاش بی وقفه کارآگاهان و کارشناسان خبره این پلیس می دانیم.

خیانت در امانت متصدی داروخانه

وی در تشریح اولین پرونده سایبری گفت: خانم دکتری به پلیس فتا مراجعه و با ارائه مرجوعه قضایی درخواست رسیدگی به پرونده خود مبنی برکلاهبرداری میلیونی از داروخانه خود را داشت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی موضوع بلافاصله اقدامات فنی خود را آغاز و با توجه به اینکه در داروخانه موصوف 3 نفر مشغول به کار بودند کارشناسان فتا با گذاشتن طعمه متهم را در حین ارتکاب جرم از بین دیگر متصدیان شناسایی و دستگیر کردند.

وی در خصوص شگرد متهم گفت: متهم یا همان متصدی دستگاه pos در داروخانه پس از تحویل دارو به مشتری، هنگام کشیدن کارت در دستگاه کارت خوان به جای اینکه وجه را به حساب داروخانه واریز کند شارژ خریداری کرده و رسید تراکنش را از قسمت بالای خرید شارژ پاره کرده تا آثار جرم خود را محو و اثری از خود به جا نگذارد.

سرهنگ عرفانی به شهروندان توصیه کرد: از گردش حساب خود مطلع باشید و هنگام خرید از دستگاه pos رسید مشتری را تحویل و کنترل کنید.

زائر تهرانی در ایام عید با کامی شیرین به محل زندگی خود برگشت

سید محسن عرفانی گفت: زائر تهرانی در ایام نوروز به پلیس فتا مراجعه و چنین اظهار کرد: طی 24 ساعته گذشته حسابش مورد نفوذ قرار گرفته و 300 میلیون ریال از حسابش برداشت غیر مجاز شده است.

رییس پلیس فتا خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به اولویت های پلیس فتا و اکرام زائرین حرم رضوی در کمتر یک روز عامل برداشت غیرمجاز که خانمی در شیراز بود شناسایی و وجوه برداشت شده از حساب زائر تهرانی به حسابش برگرداننده شد.

تبلیغات و ارزان فروشی راهی برای اغفال خریداران گوشی موبایل

در پرونده دیگر سرهنگ عرفانی از خرید گوشی موبایل اینترنتی توسط شهروند مشهدی خبر داد و افزود: عامل کلاهبرداری از 29 هموطن که با ایجاد صفحه ای در اینترنت همراه لینک های متعدد و همچنین تبلیغات گسترده در خصوص فروش گوشی موبایل به قیمت استثنایی و زیر قیمت بازار که تنها 21 سال سن داشت توسط پلیس فتا استان دستگیر شد.

سرهنگ عرفانی در مورد شگرد این کلاهبردار گفت: این کلاهبردار اینترنتی با ایجاد صفحه ای با شماره حساب فروشگاه معتبر اینترنتی و ادرس پستی سوری خودش اقدام به فروش محصولات شرکت اینترنتی فروش موبایل کرده بود اما هنگام ارسال گوشی به درب خانه خریدار، گوشی موبایل را برای خود برداشته و در بازار به قیمت کمتری به فروش می رسانده و کارتن خالی را به آدرس آنها (مشتریان) ارسال می کرد و بدین طریق از 29 نفر مشتری کلاهبرداری کرده بود که با تلاش شبانه روزی کارشناسان پلیس فتا استان متهم 21 ساله دستگیر شد.

دستگیری عامل فروش اینترنتی بلیط های جعلی

شهروندی که به بیماری خاصی مبتلابود و برای درمان بیماری اش به همراه چند بیمار دیگر قصد داشت برای ویزیت پزشک مجربی به کشور همسایه سفر کند، به پلیس فتا استان مراجعه و اظهار داشت: موفق به ملاقات با دکتر چیره دست نشده و در نهایت بدلیل خرید اینترنتی بلیط جعلی از سفر خود باز مانده است.

کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی موضوع و پی‌گیری‌های فنی توانستند متهم را که مردی 27 ساله بود شناسایی و دستگیر کنند.

فقدان دختر و سرنخ های سایبری

به همت پلیس فتا استان خراسان رضوی مکان دختر جوان 18 ساله پس از 5 ماه فقدان شناسایی و دختر تحویل خانواده اش شد.

رییس پلیس فتا استان در تشریح خبر افزود: یک عدد کیس رایانه از اداره جرایم جنایی پلیس آگاهی استان که متعلق به دختری 18 ساله بود، به عنوان آخرین سرنخ پلیس از فقدان دختر در اختیار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ سید محسن عرفانی در ادامه گفت: این کیس رایانه که ظاهرا اطلاعات درون آن به طرز حرفه ای پاک شده بود با بررسی متخصصان و کارشناسان فنی پلیس فتا مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد دختر جوان قبل از فرار با فردی ارتباط مجازی داشته و ادرس، شماره تماس و مکان وی از روی اطلاعات بازیابی شده کشف و در نهایت منتج به شناسایی محل اختفای آنها شد.

سرهنگ عرفانی افزود: کارشناسان پس از شناسایی مکان و تطبیق ادله بدست آمده با واقعیت، دختر 18 ساله را به آغوش خانواده بازگرداندند.

در پایان سرهنگ عرفانی با بیان چند هشدار سایبری در خصوص برنده شدن جوایز و ثبت نام در سایت ها و وب گاههای مختلف به شهروندان توصیه هایی کرد و از آنان خواست تا فریب این گونه کلاهبرداری ها را نخورند و همچنین هنگام ثبت نام برای دریافت یارانه از دادن رمزها به متصدی کافی نت و یا هرفرد دیگری خودداری کرده تا دچار مشکلات و برداشت غیر مجاز از حسابشان نشوند.

انتهای پیام

کد N223983

وبگردی