آفتاب

نعمت‌زاده و ربیعی در کمیسیون صنایع حضور یافتند

نعمت‌زاده و ربیعی در کمیسیون صنایع حضور یافتند

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از حضور وزرای صنعت و نیز کار در جلسه امروز کمیسیون متبوعش سخن گفت و افزود: به دلیل حضور نیافتن نماینده سوال کننده از وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی این سوال مطرح نشد. همچنین سوالات نمایندگان شهرضا و خلخال از وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در جلسه مشترک بررسی می‌شود.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: علی ربیعی وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی که برای پاسخ به سوال موید حسینی صدر، نماینده خوی، در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن حضور یافته بود به دلیل حضور نیافتن نماینده سوال کننده جلسه کمیسیون را ترک کرد.

نماینده اردبیل با اشاره به سوالات نمایندگان شهررضا و خلخال از وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سوال عوض حیدرپور در خصوص معادن منطقه شهرضا، کیفیت بهره‌برداری، استخراج معادن، اخذ حقوق معدنی و صنایع وابسته به معدن بود.

وی افزود: وزیر و معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت به طورکامل به سوال نماینده شهرضا پاسخ دادند آنها در توضیحاتشان بیان کردند عملکرد دولت در حوزه معدن و صنایع معدنی امیدوار کننده است و طی چند ماهی که از عمر این دولت می‌گذرد حقوق معدنی به صورت کامل اخذ شده است.

پیرموذن از ادامه یافتن بررسی سوال نماینده شهررضا در جلسه مشترک حیدرپور و وزیر صنعت، معدن و تجارت سخن گفت و افزود: نماینده شهرضا به دلیل ابهاماتی که داشت از پاسخ محمدرضا نعمت‌زاده در جلسه امروز کمیسیون قانع نشد و قرار شد در جلسه‌ای مشترک به ابهامات باقیمانده پاسخ داده شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت به جلیل جعفری نماینده خلخال گفت: سوال جعفری در خصوص اختصاص نیافتن سهم منابع دولتی به بخش صنعت بود در حالی که کارخانجات سیمان و چند کارخانه دیگر در دوره وزارت محمدرضا نعمت‌زاده در منطقه اردبیل احداث شد اما منطقه خلخال از نظر صنعتی توسعه نیافت و سازنده کارخانه‌ای که اخیرا در این منطقه اقدام به احداث کارخانه سیمان کرده‌ است موفق به جذب سرمایه‌گذار نشده است.

نماینده اردبیل ادامه داد: براساس توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت مقرر شد ایمیدرو و شرکت‌های وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش‌های صنعتی منطقه خلخال سرمایه‌گذاری کنند.

پیرموذن افزود: کم لطفی دولت قبل و فقدان راه‌های مواصلاتی در منطقه خلخال از دلایل اصلی توسعه نیافتگی شهرستان خلخال است.

وی از پیگیری سوال نماینده خلخال در جلسه مشترک وی با وزیر صنعت، معدن و تجارت سخن گفت.

انتهای پیام

کد N223955

وبگردی