آفتاب

لوکاشنکو: نیازی نیست روسیه از تحریم های غرب بترسد

لوکاشنکو: نیازی نیست روسیه از تحریم های غرب بترسد

تهران-ایرنا- رییس جمهوری بلاروس گفت که تحریم ها علیه روسیه می تواند نتیجه عکس بدهد و به کشورهای غربی ضربه بزند بنابراین دلیلی ندارد مسکو از تحریم های غرب هراس داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، ˈالکساندر لوکاشنکوˈ رییس جمهوری بلاروس همچنین یادآورشد که غرب به جای ارایه کمک های واقعی اقتصادی به اوکراین در یک روند مذاکرات پوچ و بی فایده قرار داشته است.

رییس جمهوری بلاروس در گفت و گو با شبکه تلویزیونی ان تی وی روسیه یادآورشد: مشاهده کرده ام که غرب تحریم هایی را علیه برخی از شرکت ها از جمله شرکت هایی که نزدیک به ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه بوده اند، اعمال کرده است. اما فردا این شرکت ها روسای دیگری خواهند داشت که برای سفر به غرب آزاد خواهند بود. بنابراین مشکل چیست؟ آمریکایی ها به فشارهایشان به اروپا برای اعمال این گونه تحریم ها ادامه می دهند. اما آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و دیگر رهبران اروپا احمق نیستند. آنها می دانند تا چه میزان به روسیه امروز نیاز دارند.آنا یک بخش گسترده فناوری دارند که به منابع لازم نیاز دارند که این منابع در شرق وجود دارد.

لوکاشنکو تاکید کرد که بنابراین نیازی نیست روسیه از این تحریم های غرب هراسی داشته باشد.

به عقیده رییس جمهوری بلاروس، غرب به اوکراین خیانت کرده و این کشور را گول زده است.

وی افزود: غرب در مورد چه چیز صحبت می کند؟ تاکنون که غرب فراتر از حرف زدن در قبال وعده هایش در قبال اوکرای عمل نکرده است. آمریکا و صندوق بین المللی پول وعده ارایه کمک های اقتصادی به اوکراین داده اند اما ما می دانیم که آنها در این راستا شروطی نیز دارند.

لوکاشنکو از تمامیت ارضی اوکراین حمایت کرد و با طرح فدرالی شدن اوکراین مخالفت کرد که به عقیده وی اوکراین را نابود می کند.

وی افزود: می خواهم اوکراین به عنوان یک کشور حفظ شود. می خواهم شاهد این باشم که اوکراین کشوری متحد باشد و در راستای فدرالی شدن گام برندارد. فدرالی شدن اوکراین این کشور را چند دسته می کند که در نهایت به نابودی آن منجر خواهد شد. می خواهم بگویم که حامی یک اوکراین متحد و یکی هستم.

مترجمام**9234** 1010
کد N223895

وبگردی