آفتاب
سفیر ایران در بیروت:

موضع اصولی ایران حمایت از تعیین سرنوشت کشورها توسط مردم از طریق انتخابات است

موضع اصولی ایران حمایت از تعیین سرنوشت کشورها توسط مردم از طریق انتخابات است

سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان موضع اصولي و ثابت جمهوري اسلامي ايران مبني بر حمايت از خواسته‌هاي مردمي و تعيين سرنوشت سياسي در همه كشورها توسط مردم همان كشور از طريق انتخابات آزاد و سالم را مورد تأكيد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نيكلاس كيبون سفير سوئد در سوريه و لبنان روز دوشنبه با غضفر ركن‌آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان در محل سفارت كشورمان ديدار و پيرامون تحولات سوريه، لبنان و منطقه گفتگو كرد.

كيبون با تأكيد نسبت به ضرورت تمركز بر يافتن راه حل سياسي براي بحران سوريه، حمايت از اقدامات انسان‌دوستانه براي كمك به  آوارگان و و آسيب ديدگان از اقدامات مسلحانه در سوريه را مهم ارزيابي كرد.

سفير سوئد اظهار اميدواري كرد ادامه مسير سياسي حل اين بحران با ايفاي نقش ازسوي همه طرف‌هاي تأثيرگذار در منطقه بويژه جمهوري اسلامي ايران صورت گيرد.

سفير جمهوري اسلامي ايران نيز ضمن اشاره به اقدامات غير انساني و خشونت‌آميز گروه‌هاي تكفيري در منطقه، توقف حمايت‌هاي مالي و تسليحاتي خارجي از گروه‌هاي مسلح تروريستي در سوريه را اولين گام براي دستيابي به راه حل واقعي سياسي براي بحران در آن كشور برشمرد.

ركن‌آبادي در اين ملاقات، موضع اصولي و ثابت جمهوري اسلامي ايران مبني بر حمايت از خواسته‌هاي مردمي و تعيين سرنوشت سياسي در همه كشورها توسط مردم همان كشور از طريق انتخابات آزاد و سالم را مورد تأكيد قرار داد.

دو طرف در اين ديدار همچنين نسبت به ارتقاي ثبات، امنيت و توافق ملي در لبنان ابراز اميدواري نمودند.

کد N223887

وبگردی