آفتاب
مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر تاکید کرد

ضرورت استفاده از روش‌های نوین آبیاری برای جبران کمبود آب کشاورزی

ضرورت استفاده از روش‌های نوین آبیاری برای جبران کمبود آب کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر گفت: استفاده از روش‌های نوین آبیاری اراضی یکی از راهکارهای جبران کمبود آب کشاورزی در این شهرستان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌شرقی، «فیروز طلوع‌حیات» در جمع خبرنگاران افزود: برای جبران بخشی از این مشکل باید راه‌های علمی و شیوه‌های استفاده‌ی بهینه از آب‌های موجود به کار گرفته شود.

وی تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی و ایجاد سیستم‌های آبیاری قطره‌ای و تحت فشار را لازم دانست و گفت: با یکپارچه کردن اراضی کشاورزی و هم نوع کردن کشت محصولات می‌توان از این نوع آبیاری‌ها نتیجه بهتری گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر گفت: در شهرستان آذرشهر 210 رشته قنات و 22 عدد چشمه وجود دارد که حدود 20 درصد آب کشاورزی شهرستان توسط چشمه و قنات، 58 درصد از طریق چاه‌های کشاورزی و 22 درصد از طریق آب‌های سطحی همانند رودخانه‌ها تأمین می‌شود.

طلوع‌حیات عمده محصولات زراعی و باغی آذرشهر را سیر، پیاز، سیب زمینی ، گندم ، هویج ، ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای و باغ‌ها را هم گردو، بادام، سیب، آلوچه، گیلاس برشمرد و گفت: برای آبیاری بیشتر محصولات زراعی آب زیادی مورد نیاز است.

وی از کشاورزان خواست برای جلوگیری از تبخیر زودهنگام رطوبت خاک و افزایش کمیت و کیفیت محصولات تولیدی، مصرف کودهای شیمیایی را کاهش داده و کودهای حیوانی را جایگزین آنها کنند.

انتهای پیام

کد N223814

وبگردی