آفتاب

معاون نخست وزیر ترکیه: اردوغان به احتمال بسیار زیاد نامزد می شود

معاون نخست وزیر ترکیه: اردوغان به احتمال بسیار زیاد نامزد می شود

آنکارا- ایرنا - ˈبشیر آتالایˈ معاون نخست وزیر ترکیه گفت که ˈ رجب طیب اردوغان ˈ به احتمال 99 درصد نامزد انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، وی روز دوشنبه در یک برنامه تلویزیونی با یادآوری اینکه برای نخستین بار در ترکیه رییس جمهوری به جای انتخاب توسط نمایندگان پارلمان به وسیله مردم این کشور انتخاب خواهد شد، گفت: روسای جمهوری که بعد از این در ترکیه بر سر کار خواهند آمد از افراد سیاسی خواهند بود چرا که برای گرفتن رای از مردم باید در تجمع های انتخاباتی شرکت کنند.

براساس این گزارش ، بسیاری از مسوولان بلندپایه حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ در پی پیروزی این حزب در انتخابات شهرداری ها در روزهای اخیر سخن از نامزدی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور به زبان آورده اند.

رسانه های جمعی ترکیه نیز نوشتند که موضوع نامزدی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در دیدار روز پنجشنبه گذشته وی با ˈ عبدالله گل ˈ رییس جمهوری ترکیه نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت ولی دو طرف تاکنون از هرگونه اظهار نظری در این باره خودداری کرده اند.

در محافل سیاسی ترکیه سخن از اجرای مدل ˈپوتین - مدودوفˈ در روسیه نیز به میان آمده و گفته می شود اردوغان قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب به عنوان رییس جمهوری این کشور را دارد و در مقابل بعد از وی گل به عنوان حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ انتخاب و پس از انتخاب به نمایندگی مجلس ملی ترکیه به عنوان نخست وزیر این کشور منصوب خواهد شد.

انتخابات ریاست جمهوری ترکیه ، تابستان آینده برگزار می شود.

حزب حاکم عدالت و توسعه در انتخابات شهرداری ها که چندی پیش در ترکیه برگزار شد طبق آمار غیر رسمی پیروز انتخابات شد.

خاورم**2012** 230 **1010
کد N223783

وبگردی