آفتاب
سخنگوی قوء قضاییه در نشست خبری: / تکمیل می‌شود/

سیستم اطلاعاتی حامیان داخلی تروریست‌ها را شناسائی کند

سیستم اطلاعاتی حامیان داخلی تروریست‌ها را شناسائی کند

برخی از افراد که در جریان فتنه ۸۸ در مظان اتهام بودند و به خارج از کشور گریخته بودند در اسفند ماه سال گذشته به صورت غیابی محاکمه و محکوم شدند و و بر اساس آنچه که در قانون معین شده احکام به آن‌ها ابلاغ خواهد شد.

سخنگوی قوءقضائیه گفت: ما انتظار داریم سیستم اطلاعاتی ما عوامل حامی تروریست‌ها را در داخل شناسایی، تعقیب و به قوه قضائیه معرفی کند، قطعا کسانی در داخل از این گروه‌ها حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای در اولین نشست خبری خود در سال ۹۳ ضمن تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه گفت: در هفته‌های اخیر اتفاقاتی از ناحیه برخی کشورهای غربی و آمریکا رخ داد که یک بار دیگر ماهیت سلطه گران غرب را برای مردم ما روشن کرد. در این اتفاق مشخص شد که چرا مردم ما همواره مرگ بر آمریکا می‌گویند و به غرب اعتمادی ندارند. چرا که آن‌ها نه پای بند به قوانین بین المللی و نه به موازین اخلاقی هستند.

وی افزود: آمریکا و غرب آنچه که در خورشان خودشان است به ملتهای دیگر نسبت می‌دهند و عنوان کردند که ایران ناقض حقوق بشر است.

وی با بیان اینکه وقاحت هم حدی دارد‏ گفت: امروز بسیاری از کشورهای دنیا از ظلم و ستم و زیر پا گذاشتن حقوقشان توسط امریکا و برخی کشورهای غربی به عجز آمدند آن‌ها مدعی هستند که دیگران ناقض حقوق بشر هستند.

دادستان کل کشور گفت: در طول تاریخ نژادپرستی برخی کشورهای غربی و مظالمی که نسبت به هزاران انسان بی‌گناه صورت گرفته است برای همه روشن است. کشورهای غربی به خاطر سود بیشتر ظلم بزرگی به زن‌ها کردند و برای منافع بیشتر مادی از آن‌ها استفاده ابزاری کردند.

وی ادامه داد: امریکای‌ها بعضا پیام می‌دهند که ما طرفدار شما هستیم، اما از طرف دیگر وقتی در حال مذاکره هستند می‌گویند به ایران اعتماد نداریم، چرا مردم ایران باید به شما که یک چیز می‌گویید و خلاف ان عمل می‌کنید اعتماد کنند.

محسنی‌ اژه‌ای خاطر‌نشان کرد: ایرانی‌ها به مراتب با توجه به ظلمی که توسط دولت آمریکا و غرب طی ده‌ها سال جاری شده است به آن‌ها اعتماد ندارند.

وی خطاب به دولتمردان غرب و آمریکا یاد آور شد: شما یک بار دیگر دست خودرا رو کردید و اقدامانی را انجام دادید که چهره شما برای همه روشن‌تر ش، د اما مایه تاسف است که برخی هنوز در داخل تصور می‌کنند که اگر به امریکا جراغ سبز نشان دهد همه مسائل حل می‌شود واگر با آمریکا کنار بیاید ‌آمریکا نیز با آن‌ها کنار می‌آید.

وی ادامه داد: مایه تاسف است که وقتی از امریکا نسبت به دیگر کشور‌ها صحبت می‌شود به عده‌ای برمی خورد شما چه نسبتی با این شیطان بزرگ دارید که هر‌گاه بر علیه آن حرفی زده می‌شود به شما برمی خورد؟ البته جای خوشحالی است که ماهیت آمریکا برما روشن می‌شود.

وی با اشاره به آزادی مرزبانان کشورمان گفت: خوشبختانه با تلاش افراد مختلف به ویژه دستگاههای مختلف نظام تعدادی از مرزبانان ما که ربوده شده و در اختیار تروریست‌ها بودند آزاد شدند. ما ضمن تشکر از همه دستگاه‌ها می‌گوییم که دستگاه قضا و ملت ما هم اکنون توقع دارند، که دستگاههای امنیتی؛ اطلاعاتی، تمهیداتی داشته باشند که تروریست‌ها نتوانند با پشتیبانی دشمنان دست به این اقدامات بزنند.

اژه‌ای ادامه داد: ما انتظار داریم سیستم اطلاعاتی ما عوامل حامی آن‌ها را در داخل شناسایی، تعقیب، و به قوه قضائیه معرفی کند قطعا کسانی در داخل از این گروه‌ها حمایت می‌کنند.

سخنگوی قوه‌قضائیه عنوان کرد: برخی از افراد که در جریان فتنه ۸۸ در مظان اتهام بودند و به خارج از کشور گریخته بودند در اسفند ماه سال گذشته به صورت غیابی محاکمه و محکوم شدند و و بر اساس آنچه که در قانون معین شده احکام به آن‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۹۲ اتفاقات خوبی افتاد و تعدادی از محکومین قصاص که پرونده آن‌ها مشکلاتی داشت با دستور ریاست قوه قضائیه برای تسهیل در رسیدگی به آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

اژه‌ای خاطرنشان کرد: ریاست قوه قضائیه دستور داد تا ا گر همه ضوابط قا نونی و شرعی رعایت شده باشد و اولیای دم به شکایت خود باقی هستند، احکام اجرا شود و اگر نواقصی وجود دارد هر چه سریع‌تر بر طرف شود برای همین قضاتی از دیوان عالی کشور برای این کار گمارده شدند و کار با ارزشی انجام شد. دادستان کل کشور گفت: بر این اساس با ریش سفیدی برخی بیش از ۳۰۰ نفر از کسانی که برای درخواست قصاص صاحب حق بودند، رضایت دادند.

کد N223678

وبگردی