آفتاب

حمله معترضان به یک مقر پلیس در شرق اوکراین

حمله معترضان به یک مقر پلیس در شرق اوکراین

مخالفان دولت انتقالی اوکراین دفتر مرکزی پلیس در شهر گورلووسکا واقع در شرق اوکراین را مورد حمله قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، در حالی که مقامات ارتش اوکراین در مورد ادامه خشونت ها در شرق این کشور هشدار داده اند، امروز در ادامه اعتراضات هواداران روسیه در منطقه دونتسک، معترضان به مقر پلیس در شهر گورلووکا حمله کردند.

بر این اساس افراد مهاجم شب را در سالن اجتماعات این شهر 250 هزار نفری در بخش شرقی اوکراین به سر برده و در بامداد امروز به ایستگاه پلیس یورش برده اند. در پی این اقدام حدود 100 نفر از نیروهای پلیس در مقابل این مقر تجمع کرده و مانع ورود مهاجمان شده اند. پلیس همچنین به هنگام تلاش معترضان برای پایین کشیدن پرچم اوکراین با هدف اهتزاز پرچم روسیه، اقدام به شلیک گاز اشک آور به سوی آنها کرده است.

این در حالی است که دولت اوکراین به مخالفان اولتیماتوم داد که تا صبح امروز مراکز اشغال شده را ترک کنند و در غیراینصورت ارتش وارد عمل شده و با آنها برخورد خواهد کرد. مقامات کی یف با اعزام هزاران نظامی به دونتسک از اجرای یک عملیات ضدتروریستی در این منطقه خبر داده اند.

روز یک شنبه نیروهای امنیتی اوکراین عملیاتی را در شهر اسلاویانساک در شرق این کشور آغاز کردند تا پاسگاه پلیس شهر را که به اشغال افراد مسلح طرفدار روسیه در آمده بود باز پس گیرند. در همین رابطه "آرسن آواکوف" وزیر کشور اوکراین در صفحه فیسبوک خود نوشت "تمام واحدهای امنیتی" اوکراین در این عملیات شرکت دارند.

گفتنی است طی روزهای اخیر مردان مسلح پاسگاه پلیس و ساختمانهای دولتی را در اسلاویانساک و دو شهر دیگر شرق اوکراین یعنی کراماتورسک و دروژکووکا به اشغال خود در آورده اند.

کد N223643

وبگردی