آفتاب

ارتش سوریه وارد شهر معلولا شد

ارتش سوریه وارد شهر معلولا شد

تهران - ایرنا - شبکه تلویزیونی ˈالمیادینˈ گزارش داد: ارتش سوریه امروز پس از درگیریهایی، موفق شد وارد شهر مسیحی نشین ˈمعلولا ˈ شود و آن را به طور کامل به تصرف خود در آورد .

به گزارش این شبکه ، ارتش سوریه پس از درگیریهایی و عقب راندن تروریست های مسلح ، موفق شد وارد شهر معلولا شود .

این شبکه خبری افزود: ارتش سوریه در بخش غربی این شهر پیشروی کرده و هتل ˈالسفیرˈ در این بخش را نیز به تصرف خود در آورده است .

المیادین به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد که گروه تروریستی ˈجبهه النصرهˈ کنترل این شهر را در اختیار داشت .

این حمله ارتش سوریه به ویژه پس از تصرف منطقه ˈالصرخه ˈ برای آنان بسیار غافلگیر کننده بود و آنها در عین ناباوری به سوی منطقه ˈحوش العربˈ و ˈعسال الوردˈ عقب نشینی کردند .

افراد مسلح چهار ماه پیش وارد معلولا شده ، آسیب زیادی به این شهر و به ویژه دو صومعه موجود در آن وارد کرده و اقدام به غارت کردن خانه های مردم نموده بودند .

بنابر اعلام منابع سوری ، 300 تا 500 تروریست در این شهر مستقر بودند، اما با حمله ارتش سوریه ، همه آنها کشته شده یا فرار کرده اند و اکنون این شهر به طور کامل آزاد شده است، اما ارتش هنوز اجازه بازگشت مردم به این شهر را نداده، زیرا هنوز مشغول خنثی کردن بمب های کار گذاری شده از سوی تروریستها در این شهر است .

صومعه ˈمار تقلاˈ و صومعه ˈگقدیسین ˈ در منطقه غربی این شهر قرار دارد .

از سوی دیگر تلویزیون رسمی سوریه نیز در گزارشی در خصوص پیروزی ها و پیشروی های ارتش این کشور اعلام کرد: ارتش سوریه همچنین یکی از قله های ˈسل درینˈ و اطراف آن را که مشرف بر شهر ˈکسبˈ است ، به تصرف خود در آورد .

در ادامه پیشروی های ارتش سوریه در منطقه ˈ القلمونˈ، نیروهای سوری با ورود به منطقه ˈالصرخهˈ، کار خنثی کردن بمب های کار گذاشته شده در این شهرک از سوی گروه های مسلح تروریستی را آغاز کرده اند.

این پیروزی تنها ساعاتی پس از آن حاصل شد که ارتش سوریه بیمارستان القلمون در شرق کشتزارهای ˈرنکوسˈ را تصرف کرد. ارتش پیش از آن سلسله ارتفاعات شرقی دشت رنکوس در مقابل مرز لبنان را پس از نبردهای سنگینی از گروه های مسلح تروریستی باز پس گرفته بود.

تروریست ها پس از این درگیری ها به سوی ˈعرسال الوردˈ و منطقه ˈزبدانیˈ در خاک سوریه و نیز روستای لبنانی ˈالطفیلˈ عقب نشینی کردند.

شهر مسیحی نشین رنکوس هم چند روز پیش از اشغال تروریست های مسلح آزاد شده بود .

معلولا شهری در 50 کیلومتری شمال غرب دمشق است. معلولا به زبان سریانی یعنی مکان مرتفعی که هوای تازه دارد. شهرت این شهر به دلیل وجود بناهای مذهبی مسیحی و دیگر بناهای بسیار قدیمی است که سابقه آن به قرن دهم قبل از میلاد مسیح باز می گردد و ساکنان این شهر هنوز هم از زبان ˈآرامی - سریانیˈ در کنار عربی در مکالمات روزمره خود استفاده می کنند.

خاورم **2041**1651
کد N223629

وبگردی