آفتاب
گزارش ایلنا از تلاشها برای تشکیل فراکسیونی جدید در بهارستان؛

اعتدال همان صدای ملت است

اعتدال همان صدای ملت است

سکوت مطهری، پیگری محجوب و اعلام خبر فتاحی مبنی بر حضور علی مطهری در فراکسیون جدید مجلس تنها این مسئله را نشان می دهد که اعتدال همان صدای ملت است!

اعتدال، صدای ملت، امید یا در مسیر اعتدال همه نام‌های هستند که نمایندگان مجلس می‌خواهند جریان سومی در بهارستان بنا نهند که بگفته بعضی از آن‌ها فراکسیون اکثریت مجلس می‌شود و برای مقابله با افراطی‌گری است که بر سر راه دولت سنگ می‌اندازد و سعی دارد با سیاسی کاری اقدامات اجتماعی و فرهنگی دولت روحانی و دولتمردان مغفول بماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا‏، خبر تشکیل فراکسیون جدید برای نخستین بار توسط علی مطهری مطرح شد و وی از ورود فراکسیون جدیدی در بهارستان خبر داد و نامش را صدای ملت معرفی کرد. دو سال از آن خبر مطهری گذشت و این بار قادرمرزی بود که خبر تشکیل فراکسیون اعتدال را چندی پس از روی کار آمدن دولت داد‏،  البته قادر مرزی چند ساعت بعد خبرش را تکذیب کرد اما چند ماه بعد این ابراهیم نکو بود که از تلاش برخی نمایندگان برای ظهور فراکسیون اعتدال پرده برداشت.

چندی بعد امضای نمایندگان مجلس نهم برای حمایت از تاسیس این فراکسیون آغاز شد و آمار ارقام نشان از تبدیل فراکسیون رهروان ولایت به فراکسیون اقلیت با ظهور فراکسیون اعتدال می‌داد و این یعنی پشتیبانی گسترده بهارستانی‌ها از گفتمان تدبیر و امید و دولتمردان یازدهم.

بهمن ماه ۹۲ همچنان اعتدالیون مجلس از اعلام موجودیت قریب الوقوع اعتدال سخن به میان می‌آوردند‏، اما اعضای رهروان ولایت نسبت به این اخبار سکوت نکردند و از معایب بروز ساختار جدید در مجلس گفتند. «اعتدالی‌ها وکیل دوله می‌شوند!» تلاش‌های اصلی رهروان ولایت ادامه یافت و در جلسه این فراکسیون با رییس جمهور‏‏، كاظم جلالی رییس این فراكسیون قول مساعد حمایت همه جانبهٔ  این فراکسیون را به روحانی داد و لاریجانی هم پیغام فرستاد که چنین کاری نه به نفع مجلس است و نه دولت.

با مخالفت علی لاریجانی به قضیهٔ تشکیل فراکسیون اعتدال و قول جلالی به رییس جمهور، بازار تشکیل فراکسیون اعتدال از رونق افتاد و امضاهایی هم که جمع شد در دستان سبحانی فر مسکوت ماند.

بعد از این فراز و نشیب ها  امروز عابد فتاحی در گفت‌و‌گو با ایلنا از مخالفانی که موسسان فراکسیون اعتدال را به عنوان وکیل دوله می دانستند انتقاد شدید کرد و گفت: «آیا پس از ۳۵  سال آنقدر سیاست‌مردگی و بداخلاقی سیاسی وجود دارد که مجلس نمی‌تواند حضور فراکسیونی که در آن اعتدال حکم فرما باشد بپذیرد! آیا حمایت نمایندگان مردم از دولت مشکلی دارد که آن‌ها مارا وکیل و الدوله می‌نامند.»

فتاحی تنها درصورتی تاسیس فراکسیون جدید را منتفی دانست که بزرگان نظام اعلام کنند چنین اقدامی به صلاح کشور نیست.

البته از سوی دیگر ابراهیم نکو هم همچنان پیگیر این ماجرا است و هفتهٔ گذشته از سفارش کیک تولد فراکسیون اعتدال به ایلنا خبر داد و گفت: «تعداد اعضای فراکسیون بیش از ۱۴۰ نفر خواهد بود»

نماینده رباط کریم و بهارستان به انتقاد‌ها در خصوص تشكیل این فراكسیون واکنش نشان داد و اظهار کرد: «فراکسیون اعتدال مارک دار نیست و نمایندگانی که تاکنون به شکل چراغ خاموش از دولت حمایت می‌کردند دیگر ترسی ندارند و با حضور در فراکسیون اعتدال بر کارآمدی مجلس در کنار آرامشی که به وجود  امده است‏، می‌افزایند»

اعتدال‌‌ همان صدای ملت است!

علی مطهری، علیرضا محجوب، ابراهیم نکو، عابد فتاحی از جمله نمایندگانی هستند که مجدانه به دنبال تشکیل فراکسیونی برای مستقلین و اصلاح طلبان مجلس هستند.

عابد فتاحی فراکسیون‌ اعتدال را‌‌ همان صدای ملت دانست و از حضور علی مطهری در فراکسیون جدید مجلس خبر داد. در این میان علی مطهری که پیگیر‌ترین نماینده برای فراکسیون صدای ملت بود در مقابل این سوال ایلنا که آیا اعتدال‌‌ همان صدای ملت است و شما نیز در این فراکسیون حضور دارید سکوت کرد و گفت: بهتر است در این خصوص حرفی نزنم.

گزارش: رضا رشتیانی

 

کد N223510

وبگردی