آفتاب
آقامحمدی با مهر مطرح کرد:

جزئیات جلسه کمیسیون امنیت ملی درباره ارزهای آزاد شده/ بانک مرکزی: 1/5 میلیارد دلار واصل شده است

جزئیات جلسه کمیسیون امنیت ملی درباره ارزهای آزاد شده/ بانک مرکزی: 1/5 میلیارد دلار واصل شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی کمیسیون امنیت ملی توضیح ندادند که تکلیف ارزهای آزاد نشده بعد از اتمام توافق 6 ماهه چیست.

ابراهیم آقا محمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اشاره به جلسه صبح امروز کارگروه اقتصاد مقاومتی کمیسیون متبوعش با مسئولان بانک مرکزی و وزارت امور اقتصاد و دارایی در خصوص ارز آزاد شده پس از توافق ژنو گفت: اعضای کمیسیون از توضیحات بانک مرکزی قانع نشدند.

وی افزود: مسئولان گفتند موانع و مشکلاتی وجود دارد که باعث شده هنوز پول بلوکه شده ایران به طور کامل وصول نشود.

وی با بیان اینکه مسئولان بانک مرکزی عنوان کردند یک میلیارد و نیم از مجموع 4 میلیارد و 200 میلیون دلار پول بلوکه شده ایران وصول شده است ادامه داد: در جلسه امروز عنوان کردند که ارز آزاد شده براساس نیاز و اولویت بندی در بخش های تعیین شده هزینه می شود.

نماینده خرم آباد در مجلس گفت: وصول پول های بلوکه شده ایران باید براساس یک جدول زمانبندی انجام می شود اما گزارشاتی که امروز ارائه شد این مسئله را تایید نمی کند.

وی افزود: ما به غرب اعتماد کردیم اما کارشکنی آمریکا و بانک های طرف قرارداد از یک سو و آماده نبودن سازوکار در داخل کشور از سوی بانک مرکزی و وزارت امور خارجه از سوی دیگر باعث شد روند رضایت بخشی از بازگشت ارزهای بلوکه شده وجود نداشته باشد.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: قرار است وجوه بلوکه شده ایران طبق توافق ژنو در عرض 6 ماه وصول شود اما اگر زمان 6 ماهه به اتمام برسد تکلیف این ارزهای آزاد نشده مشخص نیست که البته مسئولان بانک مرکزی هم در این باره توضیح قانع کننده ای ندادند.

کد N223431

وبگردی