آفتاب
مسئول امور سد معبر شهرداری قائم شهر:

جمع‌آوری بازارهای هفتگی مساوی است با کاهش ورود دست‌فروشان غیربومی

جمع‌آوری بازارهای هفتگی مساوی است با کاهش ورود دست‌فروشان غیربومی

بیش از 60 درصد دستفروشان از شهرهای دیگر وارد قائمشهر می‌شوند که جمع آوری بازارهای هفتگی می‌تواند در برطرف کردن این مشکل کارساز باشد.

مسئول امور سد معبر شهرداری شهرستان قائمشهر در جلسه علنی شورای اسلامی شهر گفت: وجود دست فروشان غیر بومی معضل بزرگی برای شهر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائمشهر، «علی کوثری» تعداد دست فروشان در بازارهای هفتگی را ۵۱۰ نفر شمرد و ادامه داد از این تعداد ۴۰۰ نفر از شهرهای همجوار در قائمشهر مشغول به‌کار هستند.

وی ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد دستفروشان از شهرهای دیگر وارد قائمشهر می‌شوند که جمع آوری بازارهای هفتگی می‌تواند در برطرف کردن این مشکل کارساز باشد.

کوثری با اشاره به اینکه جمع آوری بازارهای هفتگی در سطح شهرستان موجب کاهش تعداد دست فروشان می‌شود افزود: همه غیر بومی‌هایی که صبح در بازار هفتگی دستفروشی می‌کنند بعد ازظهر‌ها در پیاده رو‌ها و هسته مرکزی شهر مشغول هستند و همین امر باعث سد معبر و مشکلات دیگر می‌شود.

مسئول امور سد معبر شهرداری قائم شهربه ماهی فروشان چهارشنبه بازار اشاره کرد و گفت: از ۱۵ ماهی فروشی موجود هیچکدام جواز کسب ندارند.

گفتنی است در پایان جلسه قرار بر این شد که قرارداد ۱۱نفر ازمامورین سد معبر تا دوماه تمدید شود و شهرداری قائمشهر موظف شد ظرف این دو ماه پیگیر شرح وظایف مامورین سد معبر هم باشد ونیازسنجی کند و ملکی را برای انتقال بازار محلی تعیین کند.

کد N223360

وبگردی