آفتاب
یک عضو هیات رییسه کمیسیون عمران:

اسکانیاهایی که امسال دچار حادثه شده‌اند، قبلا مجوز شماره‌گذاری گرفته‌اند

اسکانیاهایی که امسال دچار حادثه شده‌اند، قبلا مجوز شماره‌گذاری گرفته‌اند

یک عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به عدم شماره‌گذاری یکی از مدل‌های اتوبوس اسکانیا،گفت:سیستم استانداردسازی در کشور وجود ندارد و سخنان کارخانه تولیدکننده اتوبوس اسکانیا مبنی بر استاندارد بودن کلیه اتوبوس‌های این شرکت صرفا یک ادعاست.

محمد فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: کمیسیون عمران قبل از سال با بررسی از وضعیت و کیفیت تولید اتوبوس‌های اسکانیا گزارشی تهیه کرد.

نماینده مردم نطنز در مجلس افزود: بر اساس این گزارش تفاهمنامه‌ای بین نیروی انتظامی و شرکت تولیدکننده اتوبوس‌های اسکانیا به امضا رسید. طبق این تفاهمنامه اتوبوس‌هایی شماره‌گذاری می‌شوند که رفع نقص شده باشند.

وی با اشاره به حوادث اتوبوس‌های اسکانیا در سال جاری متذکر شد: شاید اتوبوس‌هایی که در سال جدید دچار حادثه شدند از جمله مدل‌های اتوبوس‌های اسکانیا باشند که قبلا مجوز شماره‌گذاری گرفته باشند ولی فاقد سیستم‌های ایمنی و استاندارد بوده باشند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون عمران تصریح کرد: از آنجا که نیروی انتظامی مسئول شماره‌گذاری اتوبوس‌های اسکانیا است و تفاهمنامه‌ای دال بر شماره‌گذاری خودروهای فاقد نقص فنی بین نیروی انتظامی و شرکت تولیدکننده اتوبوس‌های اسکانیا به امضا رسیده است بنابراین می‌توان نیروی انتظامی را مسئول حوادث اتوبوس‌های اسکانیا دانست.

انتهای پیام

کد N223070

وبگردی