آفتاب

آمار بالای آسیب دیدگی‌ ناحیه سر و گردن در ورزش‌های زمستانی

آمار بالای آسیب دیدگی‌ ناحیه سر و گردن در ورزش‌های زمستانی

آمار آسیب دیدگی‌ ناحیه سر و گردن در ورزش‌های زمستانی بسیار بالا است. بیشتر این آسیب دیدگی‌ها در نو‌جوانان و جوا‌نان اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مطالعات جدیدی که در جلسه سالانه آکادمی آمریکایی "جراحی ارتوپد" انجام شد‌ه است‌، نشان می‌دهد که ورزش‌های زمستانی معمولا با خطر آسیب دیدگی‌ شدید در ناحیه گردن و سر همراه هستند.

ورزش‌هایی همچون اسکیت بورد و اسنوبورد آسیب دیدگی‌های زیادی در ناحیه سر و گردن ایجاد می‌کنند. 49 درصد از افرادی که اسکیت بورد انجام می‌دهند و 51 درصد از افرادی که اسنوبورد انجام می‌دهند تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند.

محققان آمار آسیب دیدگی‌ را در هشت ورزش محبوب زمستانی و تابستانی بررسی کردند. از بین چهار میلیون آسیب دیدگی‌ در ورزش‌های بر‌خوردی در یک سال‌، 11.3 درصد آسیب دیدگی‌ ناحیه سر و گردن بود که 83 درصد آن آسیب دیدگی‌ ناحیه سر و 17 درصد آن آسیب دیدگی‌ ناحیه گردن بود.

در بین آسیب دیدگی‌ها بیشترین درصد آنها در نو‌جوانان و جو‌ا‌نان اتفاق افتاده است. سه ورزشی که بیشتر از همه آسیب دیدگی‌ در ناحیه سرو گردن داشتند،‌ اسکیت بورد، اسنوبورد و اسکی بودند. در بین ورزشکاران اسکیت بورد بیشترین میزان شکستگی جمجمه سر قرار داشت.

این تحقیقات نیا‌ز به دا‌شتن تجهیز‌ات برای انجام ورزش سالم‌تر را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

کد N222928

وبگردی