آفتاب
یک کارشناس مذهبی:

شجاعت از نظر اسلام"نه" گفتن به هوای نفس است

شجاعت از نظر اسلام"نه" گفتن به هوای نفس است

یک کارشناس مسائل مذهبی گفت: شجاع‌ترین و قوی‌ترین افراد در کشور ما مادران و همسران شهدا هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام ابوالفضل صابری در مراسم سوگواری وفات حضرت ام‌البنین در مسجد حاج‌آقا صابر شهر اراک با بیان این‌که «در تعریف شجاعت دچار مشکل شده‌ایم» افزود: شجاعت از دیدگاه اسلام "نه" گفتن به هوای نفس است.

وی با اشاره به این‌که «13 جمادی‌الثانی، سالروز وفات حضرت ام‌البنین بعنوان روز تکریم از مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است» تصریح کرد: شجاعت به معنای این است که افراد در مسیر حق ترسی نداشته باشند.

این کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر این‌که «علی‌ابن‌ابیطالب(ع) قهرمان شجاعت است» اظهار کرد: امام علی(ع) پس از رحلت حضرت فاطمه زهرا(س) فرمودند از یک خانوده شجاع عرب برایم خواستگاری کنید و فاطمه کلابیه را به عنوان همسری شجاع برای خود برگزید.

صابری افزود: ام‌البنین هنگامی که وارد خانه امام علی(ع) شد، تمام هوای نفس خود را له کرد و نگاهش این بود که جایگاه کنیزی حضرت فاطمه(س) را پیدا کند و به همین خاطر به فرزندان ایشان گفت من از امروز کنیز شما هستم.

وی خاطرنشان کرد: ام‌البنین به اندازه‌ای در زندگی مقید بود که خداوند پسری همچون حضرت ابوالفضل(ع) به او بخشید.

وی سن ام‌البنین را معمره(کهنسال) عنوان و اظهار کرد: وی پس از مشاهده شهادت امیرالمؤمنین(ع)، امام حسن(ع) همچنین شهادت امام حسین(ع) و چهار پسرش در کربلا و در نهایت پس از وفات حضرت زینب(س) رحلت کرد.

وی از ام‌البنین به عنوان مادر ادب، غیرت و شجاعت یاد کرد و افزود: ایشان هنگام ورود به خانه امام علی(ع) به ایشان فرمود یا علی به من فاطمه نگو چراکه فرزندان فاطمه(س) با این اسم به یاد مادرشان می‌افتند، این در حالی است که من برای کنیزی آنها آمده‌ام و قصد ندارم اسم من آنها را اذیت کند.

انتهای پیام

کد N222770

وبگردی