آفتاب

رایزنی ایران و روسیه در آستانه برگزاری نشست وزیران خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر

رایزنی ایران و روسیه در آستانه برگزاری نشست وزیران خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر

در آستانه نشست وزرای خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر، در دیدار مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه با ایگور براتچیکف، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور دریای خزر درباره اجلاس آتی وزرای امور خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر رایزنی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این دیدار دو طرف در خصوص اجلاس آتی وزرای امور خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر که در دوم اردیبهشت سال‌جاری در مسکو برگزار خواهد شد، رایزنی کردند.

در نشست مسکو وزاری خارجه پنج کشور ساحلی دریای خزر به بررسی دستور کار اجلاس روسای جمهور کشورهای ساحلی که قرار است در سپتامبر سال 2014 در آستراخان روسیه برگزار شود، خواهند پرداخت.

در این نشست بررسی نتایج کار درباره موافقتنامه حفظ و استفاده معقولانه از ذخایر زنده دریای خزر و موافقتنامه همکاری در زمینه هشدار و امحای حوادث فوق‌العاده در دریای خزر و تبادل نظر پیرامون بیانیه و اعلامیه اجلاس آتی روسای جمهور کشورهای ساحلی، نیز در دستور کار وزرای امور خارجه خواهد بود.

ایران و روسیه همواره در خصوص حل و فصل مسائل دریای خزر مواضعی نزدیک به یکدیگر دارند و بر ضرورت دخالت نکردن کشورهای فرامنطقه‌ای در این دریا تاکید دارند.

انتهای پیام

کد N222600

وبگردی