آفتاب

انتقاد اسنکدری از بی‌توجهی برخی مسئولان به طرح‌های تاثیرگذار در حوزه فرهنگ دین

انتقاد اسنکدری از بی‌توجهی برخی مسئولان به طرح‌های تاثیرگذار در حوزه فرهنگ دین

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بر لزوم پرهیز از برخورد سطحی و شعاری با نامگذاری امسال تاکید کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بر لزوم پرهیز از برخورد سطحی و شعاری با نامگذاری امسال تاکید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام اسکندری با اشاره به نامگذاری سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: مقام معظم رهبری اشراف خوبی بر مسائل کشور و جامعه دارند و همانند دیده‌بانی هستند که بی‌وقفه مسائل کشور را رصد می‌کنند. ایشان با توجه به خطر رخنه فرهنگی دشمن و مشکلاتی که در کشور وجود دارد، مسئله فرهنگ را مهم‌تر از اقتصاد می‌دانند، بنابراین نباید با این نامگذاری به صورت شعاری و سطحی برخورد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با ذکر برخی آفت‌ها و موانعی که در برابر تحقق اهداف نامگذاری امسال وجود دارد، گفت: مدیریت جهادی یعنی تمام دست اندرکاران امور فارغ از چارچوب‌های کاغذبازی ادارات، مشکلات جامعه را برطرف کنند.

اسکندری، دسته‌بندی کردن جریان‌های سیاسی کشور به اصلاح طلبی و اصولگرایی را از مشکلات اساسی کشور دانست و گفت: این تفکر جز سرگرم کردن مردم و هدردادن فرصت‌ها و امکانات و اعتبارات کشور، هیچ منفعتی برای نظام و مردم ندارد.

وی گفت: ما انقلاب نکردیم که یک طیف برود و طیف‌های دیگری بیاید که برای کسب منافع باندی و جناحی، امکانات کشور را هدر دهند و مردم، مظلومانه نظاره‌گر کارهای آنها باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بی‌توجهی برخی مسئولان به طرح‌های کاربردی و تاثیرگذار در حوزه فرهنگ دین را مورد انتقاد قرار داد و افزود: با وجود اینکه در ۳۵ سال گذشته تبلیغات منفی زیادی علیه روحانیت صورت گرفته، ولی مردم هنوز روحانیت را نقطه اتکای باورهای دینی خود می‌دانند و به این قشر اعتماد دارند، بنابراین به لحاظ وجود چنین سرمایه ارزشمندی باید زمینه‌ای فراهم شود که مردم به راحتی نیازمندی‌های فکری، معنوی و دینی خود را از روحانیت دریافت کنند.

اسکندری با بیان اینکه امسال توجه به مسئله فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از خواسته‌های مقام معظم رهبری است، افزود: اکنون که ابتدای سال است همه مسئولان استانی و شهری باید بر اساس نامگذاری سال و فرمایشات مقام معظم رهبری در مشهد، توجه به مسائل فرهنگی را در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام

کد N222527

وبگردی