آفتاب
تحولات پاکستان/

تشریح محور مذاکرات نخست وزیر کره جنوبی در اسلام آباد/واکنش وزیر کشور پاکستان به مذاکرات صلح

تشریح محور مذاکرات نخست وزیر کره جنوبی در اسلام آباد/واکنش وزیر کشور پاکستان به مذاکرات صلح

تشریح محور مذاکرات نخست وزیر کره جنوبی در اسلام آباد و واکنش وزیر کشور پاکستان به مذاکرات صلح با طالبان از جمله تحولات این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که نخست وزیر کره جنوبی در سفر چهار روزه به اسلام آباد درباره روابط دوجانبه و همکاریهای اقتصادی گفتگو می کند.

این اولین سفر چونگ هونگ نخست وزیر کره جنوبی به پاکستان از زمان آغاز روابط دیپلماتیک میان سئول و اسلام آباد در سال 1983 است که به دعوت نواز شریف همتای پاکستانی انجام می شود.

در آستانه سفر نخست وزیر کره جنوبی به اسلام آباد و دیدار با رئیس جمهور، نخست وزیر و فرماندهان ارتش پاکستان بسیاری از کارشناسان اعلام کردند که چونگ هونگ در پی خرید تجهیزات هسته ای از این کشور است.

خبر دیگر اینکه چودری نثار علی خان وزیر کشور پاکستان در یک نشست خبری در اسلام آباد با اشاره به مشورت دولت با ارتش این کشور برای آزادی زندانیان طالبان تاکید کرد که دولت پس از مشورت با ارتش، زندانیان طالبان را آزاد کرده است.

وی با اشاره به آغاز دور بعدی مذاکرات در چند روز آتی اعلام کرد که هم اکنون 19 نفر از اعضای غیرجنگجوی قبیله محسود آزاد شده و به زودی 12 یا 13 فرد دیگر نیز آزاد می شوند.

پس از آنکه پروفسور ابراهیم از وجود بی اعتمادی در مذاکرات صلح میان طالبان و دولت خبر داد، وزیر کشور پاکستان اعلام کرد که در مذاکرات صلح با طالبان هیچ بن بستی وجود ندارد.

 

کد N222521

وبگردی