آفتاب

تیموشنکو نسبت به پیامدهای بکارگیری زور در شرق اوکراین هشدار داد

تیموشنکو نسبت به پیامدهای بکارگیری زور در شرق اوکراین هشدار داد

مسکو- ایرنا- یولیا تیموشنکو نامزد انتخابات ریاست جمهوری اوکراین و رهبر حزب باتکیفشینا نسبت به عواقب بکارگیری زور در مناطق شرق و جنوب این کشور برای سرکوبی معترضان هشدار داد.

به گزارش ایرنا، تیموشنکو روز دوشنبه در یک برنامه سیاسی کانال تلویزیونی ˈاوکرایناˈ گفت: بکارگیری گسترده زور در مناطق جنوب و شرق اوکراین موجب خونریزی گسترده و واکنش خصمانه روسیه می شود.

تیموشنکو افزود: دو راه برای خروج از وضعیت کنونی وجود دارد.

وی اضافه کرد: راه اول بکارگیری فوری زور است که با توجه به خونریزی و کشتار ممکن است واکنش شدید روسیه را به همراه داشته باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اوکراین گفت: رهبران مسئولیت پذیر کشور این گزینه را به سادگی بکار نمی گیرند.

به گفته تیموشنکو، گزینه دوم آغاز مذاکرات در سطح عالی است. امروز همه برای تحقق این گزینه امید بسته اند.

وی با اشاره به دیدار چهارجانبه بین المللی در مورد اوکراین در ژنو ادامه داد: اگر در ژنو نمایندگان قدرت های بزرگ برای بحث در مورد مساله اوکراین گردهم می آیند این امر حاکی از تمرکز توجه جهانی به اوکراین و تلاش برای حل مسایل این کشور است.

نیروهای امنیتی اوکراین از روز گذشته عملیات نظامی در مناطق شرق و جنوب این کشور را آغاز کرده اند و اجرای این عملیات در شهر اسلاویانسک منجر به درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان مخالف دولت اوکراین شد که بر اثر آن یک افسر سازمان امنیت این کشور کشته و 5 نفر دیگر مجروح شدند.

اﻟﮑﺴﺎﻧﺪر ﺗﻮرﭼﯿﻨﻮف رﺋﯿﺲ جمهوری ﻣﻮﻗﺖ اوﮐﺮاﯾﻦ روز یکشنبه بدنبال ادامه درﮔﯿﺮی ها در ﺷﺮق اﯾﻦ ﮐﺸﻮر ﮔﻔﺖ که ﻧﯿﺮوهای ﻧﻈﺎﻣﯽ اوﮐﺮاﯾﻦ ﻋﻤﻠﯿﺎت ﮔﺴﺘﺮده ضدتروریستی را در اﯾﻦ ﻣﻨﺎﻃﻖ آﻏﺎز ﮐﺮده اﻧﺪ.

وی گفت: ﻣﻘﺎﻣﺎت اﻣﻨﯿﺘﯽ ﮐﺸﻮر ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﺮفته اند ﺗﺎ اﯾﻦ ﻋﻤﻠﯿﺎت ﺑﺎ ﺣﻀﻮر ﻧﻈﺎﻣﯿﺎن اوﮐﺮاﯾﻦ آﻏﺎز شود. ﻣﺎ هرﮔﺰ به روسیه اﺟﺎزه ﻧﺨﻮاهیم داد ﺗﺎ اﻗﺪاﻣﺎﺗﯽ همچون آنچه در کریمه اﻧﺠﺎم داد را در ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺷﺮﻗﯽ اوﮐﺮاﯾﻦ ﺗﮑﺮار ﮐﻨﺪ.

تورچینوف هشدار داد که دوﻟﺖ اوﮐﺮاﯾﻦ اﻓﺮاد ﻣﺴﻠﺢ ﻃﺮﻓﺪاران روسیه در ﺷﺮق ﮐﺸﻮر را ﺗﺤﻤﻞ ﻧﺨﻮاهد ﮐﺮد و ﺧﻮاﺳﺘﺎر ˈهمبستگیˈ ﻣﺮدم اوﮐﺮاﯾﻦ ﺑﺮای مقابله ﺑﺎ ˈﻣﺘﺠﺎوزان ﺧﺎرﺟﯽˈ ﺷﺪ.

اروپام2242**518** 1337
کد N222469

وبگردی