آفتاب

اصرار لیونی بر تداوم مذاکره با فلسطینی‌ها/"خیلی زود تصمیم‌های سرنوشت‌ساز می‌گیریم"

اصرار لیونی بر تداوم مذاکره با فلسطینی‌ها/"خیلی زود تصمیم‌های سرنوشت‌ساز می‌گیریم"

در حالی که دیدار اخیر مذاکره‌کنندگان فلسطین و اسرائیل بی‌نتیجه به پایان رسید، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کرد که فلسطین و اسرائیل بار دیگر مذاکرات صلح را از سر بگیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، مذاکره‌کنندگان اسرائیلی و فلسطینی روز یکشنبه با هم دیدار و مذاکره کردند، اما این دیدار بار دیگر بدون حصول هیچ نتیجه‌ای به پایان رسید.

نشست مذکور با حضور صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد فلسطین، تزیپی لیونی، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی و مذاکره‌کننده ارشد اسرائیل در مذاکرات صلح و اسحاق مولخو، نماینده بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برگزار شد.

در همین راستا، تزیپی لیونی نسبت به تمدید مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها پس از 29 آوریل جاری ابراز امیدواری کرد و گفت که به دولت در زمینه ضرورت ادامه مذاکرات جاری اطلاع رسانی خواهد کرد.

وی گفت: به عقیده من، ما در حال حاضر می‌توانیم با همکاری واشنگتن برای اتخاذ اقدامات مهم مذاکرات را ادامه بدهیم.

لیونی ادامه داد که دو طرف فلسطین و اسرائیل خیلی زود در مذاکرات جاری تصمیم‌های سرنوشت‌ساز می‌گیرند و صلح یک امر ضروری برای اسرائیل است.

لیونی حزب "خانه یهودی" را که حامی شهرک‌سازی‌های اسرائیل است، به تلاش برای ناکام گذاشتن اقدامات و تلاش‌های خود متهم کرد.

وی از نفتالی بنت، رهبر حزب خانه یهودی و اوری آریل، وزیر مسکن رژیم صهیونیستی که هر دو حامی بزرگ احداث شهرک‌سازی‌ها هستند، به شدت انتقاد کرد.

لیونی گفت: افرادی در دولت ما هستند که صلح را نمی‌خواهند. بنت و آریل همان کسانی‌اند که در روند صلح مذاکرات کارشکنی می‌کنند.

در این راستا منابع سیاسی اسرائیلی پیش‌بینی کرده‌اند که بعد از تعطیلات عید فصح یهودی ظرف چند روز آینده دو طرف به یک توافق می‌رسند.

این منابع افزودند: این توافق احتمالی شامل آزادی سری چهارم اسیران فلسطینی از جمله 14 تن با تابعیت اسرائیلی در مقابل آزادی جاناتان بولارد اسرائیلی بازداشت شده در آمریکاست.

یک مسوول اسرائیلی خاطرنشان کرد که دستیابی به این توافق به منزله پیروزی سیاسی برای اسرائیل است و آزادی بولارد هدیه‌ای بزرگ برای ماست و هیچ نخست وزیر اسرائیلی نیست که فرصت آزادی بولارد را از دست بدهد و این یکی وظیفه اخلاقی است.

از سوی دیگر، آوریگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رادیو اسرائیل گفت: من به تمامی وزرای حزب خود حق رای دادن در خصوص آزادی سری چهارم اسیران فلسطینی را می‌دهم.

انتهای پیام

کد N222395

وبگردی