آفتاب
یک استاد حوزه و دانشگاه:

با کسب درآمد از راه نامشروع، دعاها مستجاب نمی‌شود

با کسب درآمد از راه نامشروع، دعاها مستجاب نمی‌شود

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر درآمد انسان‌ها نامشروع شود، توفیق بندگی از انسان‌ها سلب می‌شود و در مواقع گرفتاری دعا به اجابت نمی‌رسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم بطحائی گلپایگانی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که «افرادی که می‌خواهند حیات طیبه داشته باشند باید درآمد خود را حلال کنند» اظهار کرد: کسب مال حلال در زندگی انسان‌ها تاثیر زیادی دارد. امام حسین(ع) در روز عاشورا وقتی خواست حجت خود را بر آن قوم ستمکار تمام کند کسی گوش شنوایی نداشت، چراکه طبق سخن امام حسین(ع) شکم‌هایشان از حرام پر بود.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: مال و درآمد با انرژی‌های بدن انسان رابطه زیادی دارد اگر انسان انرژی بدن خود را از مال حرام دریافت کند به سمتی می‌رود که همچون یزیدیان در مقابل امام زمان خود می‌ایستد. پس برای تهیه کسب حلال باید راه‌های مناسبی را انتخاب کنیم.

وی تاکید کرد: اصل وجود‌ی انسان بر این است که بداند از کجا آمده و به کجا می‌رود پس برای درآمد بیشتر دست به هر کاری نزنیم.

گلپایگانی در ادامه اظهار کرد: انسان اگر شغلی را انتخاب می‌کند شغلش باید به گونه‌ای باشد که هدف مشروعی را دنبال کند. صرف رفتن به یک اداره و آمدن شغل نیست. شغل انسان‌ها باید هدف‌دار باشد و در راستای این هدف برای رضای خدا گام بردارد.

وی با بیان این‌که «بهتر است برای کسب حلال طبق آن حکمی که امضا می‌کنیم عمل کنیم» گفت: باید برای حلال بودن درآمد خود همواره برنامه داشته باشیم و از هر راهی کسب درآمد نکنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان اظهار کرد: متاسفانه شغل‌هایی در کشور ما وجود دارد که هیچگونه بازدهی ندارند. ادارات و ارگان‌های ما باید نظام‌مند عمل کنند و به کارکنان خود آموزش دهند در مقابل پولی که دریافت می‌کنند مسئول هستند و باید کار را به درستی تحویل دهند تا از این طریق درآمدشان مشروع باشد.

انتهای پیام

کد N222258

وبگردی