آفتاب

پاور : تنش با ایران بر سر ویزای ابوطالبی تاثیری بر مذاکرات هسته ای ندارد

پاور : تنش با ایران بر سر ویزای ابوطالبی تاثیری بر مذاکرات هسته ای ندارد

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد تنشهای به وجود آمده میان واشنگتن و تهران بر سر روادید "حمید ابوطالبی"، تاثیری بر مذاکرات هسته ای ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "سامانتا پاور" در گفتگو با شبکه تلویزیونی ای بی سی گفت : مسائل به وجود آمده میان آمریکا و ایران بر سر روادید "حمید ابوطالبی" تا کنون تاثیری بر مذاکرات هسته ای نداشته و ما بر ادامه مذاکرات میان شش کشور طرف گفتگو و ایران متمرکز هستیم.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد به مذاکرات ایران و کشورهای 1+5، در هفته گذشته اشاره کرد و افزود این مذاکرات در هفته های آتی پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به مذاکرات پیگیر کارشناسها در مورد موضوع هسته ای ایران گفت : ما هنوز ندیده ایم که موضوع ابوطالبی تاثیری بر مذاکرات هسته ای داشته باشد.

پاور افزود : در مذاکرات هسته ای ایران منافع خود را در پایان تحریمها می داند و غرب منافع خود را اطمینان یافتن از این نکته می داند که تهران به دنبال سلاح هسته ای نیست. هر چند ما به ایران مشکوک هستیم، اما تهران این موضوع را رد کرده و اعلام می کند که برنامه هسته ای آن صلح آمیز است.

به گزارش مهر، حمید ابوطالبی فردی است که دولت ایران وی را به عنوان نماینده جدید جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد معرفی کرده، اما در روزهای اخیر خودداری واشنگتن از صدور روادید برای ابوطالبی تبدیل به موضوعی تنش برانگیز شده است. آمریکا به بهانه اینکه ابوطالبی در تسخیر لانه جاسوسی در سال 1358 شمسی و گروگان گرفتن دیپلماتهای آمریکایی دست داشته از صدور روادید برای وی خوداری می کند.

ایران و شخص ابوطالبی این موضوع را رد می کنند، اما با این وجود واشنگتن بر موضع خود در این خصوص پافشاری می کند .

کد N222182

وبگردی