آفتاب
بشار اسد:

"تغییر هویت" خطرناکترین شکل تهاجم استعماری/ هدف تضعیف سوریه است

"تغییر هویت" خطرناکترین شکل تهاجم استعماری/ هدف تضعیف سوریه است

رئیس جمهوری سوریه در جمع اساتید و دانشجویان دانشکده علوم سیاسی دمشق هدف از توطئه ها علیه سوریه را تضعیف آن و تلاشی برای تغییر سیاست ضد آمریکایی و غربی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، بشار اسد در جمع اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشکده علوم سیاسی دمشق گفت: جنگ فکری و تلاش ها برای نابودی یا تغییر هویت یکی از خطرناکترین اشکال تهاجم استعماری است که ما در معرض آن قرار داریم. منطقه عربی بر اساس ایدئولوژی عربیت و اسلام پایه گذاری شده است و تمسک به این اصل یکی از مهمترین عوامل بازگشت امنیت و ثبات فکری و اجتماعی به جامعه ماست.

رئیس جمهوری سوریه بیان کرد: غرب به دنبال نابودی این ایدئولوژی برای غلبه بر منطقه ما و نقش کشورهای عربی است و هنگامی که در این راه توفیقی به دست نیاورد به دنبال تغییرات جوهری در ایدئولوژی ما برآمد. اینجا نقش روشنفکران و شخصیت های آکادمیک برای مقابله با طرح برخی مفاهیم مخلتف با هدف تهی کردن ایدئولوژی ها از متن آن مشخص می شود و هدف منحرف کردن نگاهها از موضوعات اساسی که ما سالها برای آن مبارزه کرده ایم است.

بشار اسد افزود: سوریه نه تنها به سبب موقعیت ژئوسیاسی مهم خود بلکه به سبب نقش تاریخی و محوری در منطقه و تاثیرگذاری شگرف بر توده عربی هدف قرار گرفته است. آنچه هم اکنون در جریان است تلاشی برای سیطره بر تصمیم مستقل آن و تضعیف سوریه با هدف تغییر سیاست های آن است به ویژه که سیاستهای کنونی سوریه در راستای خواست ملت و مغایر با منافع آمریکا و غرب در منطقه است. علت دخالت اسرائیل و نقش اساسی آن در حمایت از گروههای مسلح نیز همین است.

وی بیان کرد: دوره انعطاف بحران سوریه فرا رسیده است و این با توجه به پیروزی های متوالی ارتش و نیروهای مسلح در جنگ تروریسم و از ناحیه اجتماعی تلاش های آشتی ملی و رشد هوشیاری مردمی و آگاهی از اهداف توطنه علیه کشور است.

رئیس جمهوری سوریه افزود: نظام به دنبال برقراری ثبات و امنیت در مناطق اصلی که تروریست ها در آن قرار دارند و سپس تعقیب بازماندگان و هسته های مخفی آنها است.

کد N221879

وبگردی