آفتاب

رییس سازمان بهزیستی گزارشی از کمبود نیرو و بودجه به کمیسیون بهداشت ارایه کرد

رییس سازمان بهزیستی گزارشی از کمبود نیرو و بودجه به کمیسیون بهداشت ارایه کرد

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور رییس سازمان بهزیستی کشور در این کمیسیون گفت: «همایون هاشمی» در این جلسه گزارشی از مشکلات این سازمان بخصوص در زمینه کمبود نیرو و بودجه به نمایندگان ارایه کرد.

«محمدحسین قربانی» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به جلسه عصر امروز (یکشنبه) این کمیسیون افزود: در جلسه امروز همچنین طرح حمایت از بیماران کلیوی و بیماران خاص در حین کار مطرح شد.

وی ادامه داد: در این طرح آمده است افرادی که در مجموعه های کارگاهی فعالیت می کنند و در حین کار دچار بیماری خاص یا کلیوی می شوند، بتوانند از قانون سختی کار استفاده کنند و زودتر از موعد بازنشسته شوند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه خاطر نشان کرد: اما با توجه به مغایرت کلیات این طرح با قوانین قبلی و داشتن بار مالی، کمیسیون بهداشت در جلسه امروز با آن مخالفت کرد.

وی گفت: همچنین طرح اصلاح ماده 35 قانون نظام وظیفه عمومی نیز از دیگر دستورکارهای جلسه امروز کمیسیون بهداشت بود که بر اساس آن دیپلمه ها نیز همانند مشمولین لیسانس و بالاتر می توانند در حین خدمت برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروند اما کمیسیون با این طرح نیز مخالفت کرد.

قربانی اظهار داشت: بررسی الحاق یک بند به ماده 45 قانون نظام وظیفه درباره افزودن شروط جدیدی برای معافیت از خدمت بررسی شد که این موضوع نیز مورد موافقت نمایندگان عضو کمیسیون بهداشت و درمان قرار نگرفت.

وی افزود: همچنین پیرو ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، کمیسیون نیز بر لزوم نظارت جدی بر منابعی که در بودجه 93 در اختیار وزارت بهداشت گذاشته شده تاکید کرد تا ضمن تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، چارچوب های قانونی در توزیع منابع رعایت شود.

سیام**9103**1449
کد N221793

وبگردی